הרופאה שגילתה את ה"אומיקרון" מרגיעה

ד"ר אנג'ליק קוטזי, שגילתה את הוראינט החדש של הקורונה בדרום אפריקה מרגיעה ואומרת כי כל המטופלים סבלו מתסמינים קלים בלבד אפילו אלו שלא היו מחוסנים (קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

בישראל אמנם הגיבו בחומרה וסגרו את השמים ממדינות אפריקה אך הרופאה הדרום אפריקנית שגילתה לראשונה את האומיקרון מרגיעה ואומרת כי מתוך עשרות המטופלים שלה כולם פיתחו רק תסמינים קלים והחלימו בקלות אפילו אם לא היו מחוסנים.

ד"ר אנג'ליק קוטזי, יו"ר איגוד הרפואה הדרום אפריקני, אמרה שבעשרת הימים האחרונים הגיעו אליה כ-30 מטופלים שאובחנו חיוביים לקורונה, אך סבלו מתסמינים לא מוכרים. "מה שהביא אותם למרפאה הייתה תשישות קיצונית", סיפרה. לדבריה, רובם היו גברים מתחת לגיל 40, מחציתם לא מחוסנים. המטופלים סבלו מכאבי שרירים קלים, כאבי גרון ושיעול יבש, רק בודדים סבלו מחום גבוה.

הדיווח הראשוני של הרופאה היה לפני כעשרה ימים, כאשר חשדה כי מדובר בן חדש שכונה מאוחר יותר ה'אומיקרון'.

כרגע עדיין לא ידוע כיצד יגיבו אנשים בקבוצות סיכון לזן החדש, שכן הרופאה טיפלה כאמור בעיקר בגברים צעירים ובריאים, אך בינתיים נראה כי מדובר בזן קל ולא מסוכן יותר מהקורונה המוכרת לנו כבר.

החשש בעולם כי מדובר בזן מידבק במיוחד ולא ברור האם הוא עמיד כנגד החיסונים הקיימים. מוקדם כעת לקבוע האם החשש מוצדק ורק הזמן ייתן את התשובות לכך.

בדרום אפריקה זועמים על ההחלטה של מדינות רבות ביניהן ישראל לסגור את הגבולות מפני הבאים ממנה ולטענתם זהו "עונש" לא הוגן על כך שגילו יכולת מרשימה וזיהו את הזן החדש במהירות.

הזן החדש אותר כבר במדינות רבות באירופה ואפילו כמה מקרים נמצאו באוסטרליה וההערכה שכבר יהיה מאוחר מידי לסגור את השמים ולנסות באמת למנוע את הפצתו. ישראל היא מהמדינות שנקטו את הצעדים החריפים ביותר והחליטה לאסור לחלוטין על כניסת אזרחים זרים לשטחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר