וועדת נאור

מנכ"ל חברת האבטחה על מירון: "זה אירוע מורכב מאוד"

מנכ"ל חברת האבטחה של מירון בעשר השנים האחרונות, עלה היום להעיד בוועדת נאור. בין היתר סיפר, על החומר שנלקח ממנו, על המאבטחים בגשר דב ושכר המאבטחים (חדשות)

שימי שפר | כיכר השבת |
יוסי חזן, העיד היום (צילום: לע"מ)

יוסי חזן, מנכ"ל חברת האבטחה 'כחול לבן', העיד היום (שני) בפני חברי וועדה הממלכתית לחקירת האסון הנורא במירון, שבו קיפדו את חייהם 45 יהודים. 'כיכר השבת' העביר את העדות בשידור חי.

בפתח עדותו הסביר חזן: "אנחנו זכיינים של המשרד למקומות הקדושים מזה עשר שנים. האירוע של מירון הוא אירוע מורכב מאד בגלל כמויות האנשים והדוחס שיש שם. אני הייתי בשטח במירון מיום רביעי בצהריים עד יום שישי לפנות בוקר".

השופטת נאור: "ממי אתה מקבל את ההנחיות ואיך אתה מעביר אותם הלאה?".

חזן: "אני מקבל את ההנחיות ממפקד הקבר. בשעה 6 בבוקר התייצבו אצלי מלהב 433 ולקחו ממני את כל החומר, ולכן אני מעיד על סמך הזיכרון".

"בשנים עברו קיבלנו תדריך מסודר שידענו בדיוק היכן להציב כל סדרן. השנה בגלל עיכוב התדריך נערך בשעה מאוחרת ובסמיכות להילולה. היינו בשטח כ-40 סדרנים בלבד שהיו אחראים בעיקר על מתחם הקבר".

נאור: "איך הבנתם שקרה משהו?"

חזן: "ישבנו במשרד ושמענו סירנות, ומהשמועות הבנתי שקרה משהו חריג"

קרליץ: "מה בעצם עשיתם בשטח הציון?".

חזן: "אנחנו דואגים שתהיה רק יציאה מהמרפסת ולא כניסה כדי למנוע צפיפות של אנשים".

ינאי: "כמה פעמים במהלך העשור התקיים מכרז?".

חזן: "פעמיים".

ינאי: "מי עשה את התדרוך עבור הסדרנים?".

חזן: "המשטרה."

ינאי: "האם הסבת את תשומת לב של מישהו ששמעון בן גל אינו נוכח?".

חזן: "לא. לא ידעתי שהוא לא יגיע, וראיתי רק ברגע האחרון שהוא אינו נוכח".

ינאי: "בסך הכול, כמה סדרנים שוכרים אצלך במרכז הארצי?".

חזן: "בסביבות 150".

ינאי: "כמה אתה משלם לסדרן?".

חזן: "בסביבות 80-90 ש"ח ליום".

ינאי: "המספר 3000 ש"ח לחמש שעות מוכר לך?".

חזן: "לא."

ינאי: "אתה מכיר את הסדרנים שהוצבו ליד גשר דב, בסמוך למבנה של זק"א?".

חזן: "אלו לא היו סדרנים שלי".

יו"ר הוועדה היא נשיאת העליון לשעבר, השופטת בדימוס, מרים נאור, ולצידה חברים בוועדה הרב מרדכי קרליץ ואלוף במיל' שלמה ינאי.

עד כה העידו בפני הוועדה מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ניצב שמעון לביא; יו"ר ועדת החמישה, הרב שמואל רבינוביץ; ניצב בדימוס אלון אסור, שהיה מפקד המחוז הצפוני במשטרה; אלי פריינד, מנכ"ל אתר הרשב"י; חבר וועדת החמישה, ר' אברהם פרויליך; וביום שני השבוע ר' יוסף שווינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.

עוד העידו: חובש 'איחוד הצלה' נחמן שמואל כהן, שהיה החובש הראשון בזירה, וכן עדי ראיה לאסון ושוטר שהציל ילדים. עוד העידו: פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות ובזמן האסון פרויקטור הקורונה. וכן סגן קצין אגף התנועה במשטרה רפ”ק מיכאל טובול, ומנהל מחוז צפון ענף הרישוי ואבטחה במשטרה רפ"ק שמואל פיאמנטה.

עוד העידו: עאמר חליליה, מי שהיה המהנדס לפני האסון על הנורא על ההר. גם נציג תולדות אהרן הרב אהרן צבי הלר, האחראי על מתחם החסידות במירון העיד - עדות שכזכור עוררה הד רב בשל ההצהרות הדרמטיות שהשמיע במהלכה, כמו כן, העיד סגן ראש אגף מבצעים ושיטור במשטרת ישראל תנ"צ מוריס חן.

בהמשך השמיעו שני תלמידי ישיבה צעירים ששהו במעבר המוות ברגעי האסון במירון את תיאורם מעת התרחשות האירועים. אחד מהבחורים אף פרץ בבכי במהלך דבריו, שהובאו במלואם באתר 'כיכר השבת'. עדויות נוספות נשמעו בידי עוזרת מפקדת המחוז, מפקד המשטרה שהיה ראש המנהלת להכנות לאירוע במירון ונוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר