שיעור ב'נשמת'

המסר של הגר"ד לאו לעולים לישיבה גדולה

הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו מסר שיעור לבני ישיבת 'נשמת התורה' והדרכה לקראת הישיבות הגדולות; 'הפרק החשוב ביותר בחייו של בחור, הוא המעבר לישיבה גדולה' (עולם הישיבות)

(צילום: באדיבות המצלם)

תלמידי ישיבת 'נשמת התורה' בראשות הרב אליעזר שטיינברגר התכנסו בהיכל הישיבה לשמוע שיעור תורה מהרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו.

במהלך השיעור חיבר הרב לאו בין דברי הלכה ועיון במסכת סוכה הנלמדת בישיבה, לענייני דיומא של חג החנוכה. בחורי הישיבה הפליאו את הרב בשאלות על דבריו, ובסיום השיעור התקבצו הבחורים סביבו והמשיכו את השיחה בדברי תורה.

לאחר השיעור שנמסר לכל בני הישיבה, הרב שוחח עם תלמידי שיעור ד' העולים לישיבה גדולה. בדבריו שיתף הרב את הבחורים מהחוויות שלו במעבר לישיבה גדולה בישיבת 'בית מתתיהו'.

"הפרק של המעבר לישיבה גדולה, לפי דעתי הוא הפרק החשוב ביותר בחיים של בחור ישיבה החפץ לעלות ולהתרומם", אמר הרב לבחורי הישיבה.

הרב סיפר לתלמידים על המבחן שלו שארך שעה וארבעים וחמש דקות, בשובו מהמבחן שאלו אביו הגאון הרב ישראל מאיר לאו, "איך היה המבחן?", והרב דוד לאו ענה שהוא טרם קבל תשובה. הגיב אביו ואמר: "אם דברו אתך בלימוד כל כך הרבה זמן, כנראה שהיה לך מה לומר!".

הרב לאו המליץ לתלמידים: "בתפילת 'השכיבנו' תכוונו במילים 'ותקננו בעצה טובה מלפניך', תתפללו שהקב''ה ידריך אתכם להגיע לישיבה הגדולה המתאימה".

הרב לאו הביא דברים ששמע מפי מורו ורובו חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך ויסבקר, בדרכי העלייה של בחור ישיבה ובפרט בעצות והדרכים הנכונות לעלות במעלות התורה בשלב המעבר לישיבה גדולה. הרב לאו בירך את בחורי הישיבה שידעו לבחור בישיבה הנכונה המותאמת עבורם ולא יעשו את הבחירה משיקולים חברתיים וכדומה.

ראש הישיבה הרב אליעזר שטיינברגר, והרב בנימין קורי מנהל הישיבה הודו לגר"ד לאו על הביקור הנפלא והמרומם, שהותיר רושם רב בקרב תלמידי הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר