נחשפו פרטים חדשים

כך בן השר לשעבר מעורב ברצח נסים שטרית

המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד אחד החשודים (בן של שר לשעבר) ברצח הנער ניסים שטרית בשנת 1986 שגופתו לא אותרה עד היום; שלושה אנשים קשרו אותו לרצח (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
החשוד ברצח (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרטים חדשים נחשפו: המשטרה הגישה היום (שני) הצהרת תובע נגד אחד החשודים (בן של שר לשעבר) ברצח הנער ניסים שטרית בשנת 1986 שגופתו לא אותרה עד היום וביקשה את הארכת מעצרו בחמישה ימים נוספים.

הפרקליטות צפויה להגיש נגדו כתב אישום בסוף השבוע. נציג המשטרה אמר בדיון כי יש נגדו ראיות ושלושה אנשים שקושרים אותו גם לחטיפה וגם לרצח.

קבר דן בן יעקב; פה נרצח ניסים שטרית (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחת החשודות בפרשה העידה: "אני ראיתי איך הוא מוריד אותו לרצפה", וחשודים נוספים העידו: "ראינו איך החשוד מחזיק את ניסים שטרית ומוביל אותו לרצח יחד עם חשודים נוספים".

נציג המשטרה הוסיף וסיפר על החטיפה והרצח כי "בתוך הרכב היו שלושה חשודים יחד עם ניסים שטרית, הם לקחו אותו לקבר דן בן יעקב ושם החשודים הוציאו אותו מהרכב, היכו אותו והרגו אותו".

המשטרה הודיעה לביהמ"ש כי הפרקליטות תגיש כתב אישום בגין סעיף משנה של רצח וציינה כי בתקופה האחרונה התקימו מספר ישיבות עם הפרקליטות.

"ניסים שטרית מת כתוצאה מהמכות שקיבל מאנשי משמרת הצניעות", אמרה המשטרה, "ואחרי המכות החשודים קברו את גופת הנער ניסים שטרית".

השופט ציין בהחלטתו כי "יש פה מעבר לחשד סביר שניסים שטרית מת", והוסיף כי "עוצמת החשד מספקת". השופט ציין שהחשוד "שמר על זכות השתיקה כל החקירה", והורה על הארכת מעצרו עד יום שישי, אז הפרקליטות צפויה להגיש את כתב האישום.

במשטרה בהודעתה ציינה כי "לאחרונה חלה התפתחות משמעותית בחקירה כשחוקרי היחידה המרכזית במחוז ירושלים חשפו וביססו תשתית ראייתית לכך שהנער נסים שטרית ז"ל נחטף ונרצח לפני כ-35 שנים. היום הוגשה ע"י הפרקליטות הצהרת תובע ראשונה נגד אחד החשודים במעורבותו באירוע הרצח שארע בשנת 1986".

"פרשת היעדרותו של נסים שטרית ז"ל נחקרה לאורך השנים", ציינו במשטרה, "לאחרונה הצליחו חוקרי ימ"ר ירושלים להשיג פריצת דרך משמעותית שאפשרה את מעצרם של מספר מעורבים במעשה הרצח והחטיפה. כמו כן הצליחו חוקרי היחידה המרכזית לאסוף ראיות ולחשוף כי הנער נחטף ונרצח עוד בשנת 1986".

עוד נמסר כי "בימים האחרונים, היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים השלימה את חקירת אחד המעורבים ברצח וחטיפת הנער נסים שטרית ז"ל לפני כ-35 שנים. לאחר שביססה נגדו תשתית ראייתית למעורבותו בחטיפה וברצח, היום הגישה נגדו פרקליטות מחוז ירושלים הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום במהלך הימים הקרובים. מעצרו של החשוד, תושב ירושלים בשנות ה-60 לחייו, הוארך היום בחמישה ימים, עד יום שישי הקרוב.

"חוקרי המשטרה הצליחו בחלוף שנים רבות ובהיעדר גופתו, לחשוף את האמת מאחורי היעדרותו ולעצור את החשודים במעורבות במעשה החטיפה והרצח. החקירה מנוהלת מראשיתה בליווי פרקליטות מחוז ירושלים, והיום הוגשה הצהרת תובע ראשונה נגד אחד החשודים במעשה הרצח והחטיפה משנת 1986. החקירה בנוגע ליתר המעורבים שנעצרו בחשד למעורבותם במקרה רצח זה ובתיק רצח אבי אדרי ז"ל נמשכת".

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן התייחס להתפתחות בחקירה והצהרת התובע שהוגשה היום ואמר: "הצהרת התובע הראשונה שהוגשה היום נגד אחד החשודים במעורבות ברצח וחטיפת הנער נסים שטרית ז"ל, היא תולדה של חקירה מאומצת ומורכבת שהתנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בליווי הפרקליטות. לא חסכנו משאבים ואמצעים בחקירה וגם בחלוף שנים ארוכות, החוקרים לא הרפו מהחתירה לאמת וביצעו אינספור פעולות חקירה משמעותיות, מורכבות ויצירתיות שהובילו לפריצת הדרך וחשיפת האמת מאחורי היעדרותו. מדובר בעדות נוספת לכך שאנו נמשיך לעשות כל שביכולתנו בכדי להגיע לכל רוצח ולפענח כל מקרה רצח גם בחלוף שנים רבות. אני סמוך ובטוח שהעמל רב שהשקיעו החוקרים מסביב לשעון יביאו לסיום הפרשה, לצדק, למיצוי הדין עם המעורבים ולמעט מזור לבני המשפחה".

מוקדם יותר היום שופט בית המשפט התיר לפרסום את שמות שלושה מהחשודים המרכזיים בתיק הרצח. כלי התקשורת ביקשו אישור לפרסם את שמות כל החשודים, אולם חלק מן החשודים הגישו ערר על פרסום השמות. לבסוף התיר השופט לפרסם רק שמות של שלושה מהם, כאמור.

האחד הוא ברוך שרביט. לטענת המשטרה, שרביט היה שותף באופן אקטיבי בחטיפה וברצח של הנער ניסים שטרית בירושלים. שרביט עומת במהלך החקירה עם מנהיג הקהילה הרב אליעזר ברלנד, החשוד במעורבות ברצח אף הוא, שאמר לו כי עליו 'לפתוח את הפה' ולדבר.

בהוראתו של הרב ברלנד, ובשונה משאר הגורמים, מסר שרביט גרסה לפני החוקרים באשר להשתלשלות האירועים ושיתף פעולה עם החוקרים, ואף התוודה והפליל אחרים.

השני שהותר שמו לפרסום הוא צבי צוקר, חתנו של הרב ברלנד. צוקר הוא זה שעמד, על פי החשד, בראש 'משמרות הצניעות' של קהילת 'שובו בנים' באותם שנים שבהם נרצחו ניסים שטרית ואברהם אדרי. כיום צוקר כבר לא שייך לקהילת שובו בנים.

במהלך החקירות מסר צוקר גרסה חלקית בכל הקשור לתיקי הרצח. כך נחשף בידי המשטרה במהלך הדיונים על הארכת מעצרו. במהלך אחת החקירות כשל צוקר בלשונו, כאשר אמר 'הגענו' ובכך הפליל את עצמו.

צוקר הודה שהוא זה שהעביר את הוראת ה'רב' לרצוח את ניסים שטרית. לטענת המשטרה, מספר חשודים הפלילו אותו במעורבות ברצח שטרית ואף ברצח נהג המונית אדרי.

גם שמו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים, החשוד במעורבות ברצח, הותר רק היום לפרסום באופן רשמי.

מדובר, כזכור, בתיקים שהסעירו את המדינה בשנות ה-80 וה-90. הראשון הוא תיק היעדרות של הנער ניסים שיטרית, בן ה-17, בשנת 1986. שטרית, תושב שכונת סנהדריה בירושלים, נעדר במשך עשרות שנים. חצי שנה קודם שנעדר, נחטף מהישיבה בה הוא לומד בעיר אשדוד, על פי החשד על ידי אנשי 'משמרת הצניעות'.

האירוע השני, עליו נחקרו החשודים, הוא רצח מנהל ישיבה בשם אבי אדרי, שנרצח בשנת 1990. גופתו נמצאה עם סימני אלימות קשה ועל פי החשד, גם הוא נרצח על ידי אנשי 'משמרות הצניעות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר