"מהלך מבורך"

השר כהנא מבקש להרחיב את חופש הביטוי לרבנים

השר לשירותי דת, מתן כהנא, מבקש להרחיב את חופש הביטוי של רבנים המכהנים בתפקידים רשמיים כדוגמת רבני ערים • הסמכות הועברה ממשרד המשפטים למשרד הדתות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר מתן כהנא (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

במשך שנים חוששים רבני ערים להתבטא בנושאים העומדים במרכז השיח הציבורי מחשש שיוגשו נגדם תלונות, בשל האיסור החל עליהם להתבטא לאחר היבחרם לתפקיד רשמי.

בתחילת השבוע הממשלה אישרה להעביר את הסמכות לפתוח בדין משמעתי לרבני ערים, משר המשפטים לשר לשירותי דת, כפי שהיה לפני שהמשרד פורק בשנת 2003, וזה לבקשתו של כהנא.

כהנא הצהיר כי בכוונתו להרחיב את חופש הביטוי לרני ערים: "אני מתכוון לעשות סדר בחקיקה בתחום הזה, חקיקה כזו שתגן על חופש הביטוי של רבני ערים.

"אני מאמין כי לרב עיר מגיע חופש ביטוי רחב ביותר, שנובע מעצם העובדה שתפקידו של רב העיר להיות הסמכות ההלכתית העירונית. חופש הביטוי של הרב הינה ליבת האמון שרוכש קהל שומעי לקחם למנהיגם הערכי והרוחני".

לדבריו: "חובתי כשר לשירותי דת לוודא שקולם של הרבנים יישמע בצורה מכובדת וללא מורא ושתהיה להם הזכות להשמיע את קולם לקהל שומעם".

בקרב רבני הערים מברכים על המהלך של השר כהנא, כך לדוגמא התבטא רב עיר חרדית: "הביקורת שיש לנו על המהלכים של השר כהנא גדולה, לטעמנו הרפורמות שלו הן הרס היהדות, אבל עדיין הנה הוא פועל כדי שנוכל להשמיע את קולנו ללא חשש, מדובר במהלך מבורך, שלצערנו במשך שנים לא נעשה".

כזכור, בשבוע שעבר, דחה השר כהנא את המלצת נציב התלונות על השופטים, אורי שהם, להדיח את הראשל"צ הגר"י יוסף מתפקידו כדיין בית הדין הגדול - בשל ביקורת שהשמיע נגד הרפורמות שמקדם כהנא בעצמו.

כהנא העניק גיבוי לראש"ל ואמר: "חופש הדיבור וההתבטאות של רבנים ומנהיגים רוחניים, גם אם הם נושאים במשרה ממשלתית, הינה ליבת האמון שרוכש קהל שומעי לקחם למנהיגם הערכי והרוחני.

"היום שבו יסתמו לרבנים פיות יהיה היום שבו הם יאבדו את אמון קהל מרעיתם ושומעי לקחם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר