הסיפור המלא

טרנד ה-NFT: מי מנסה להתעשר מאבני הכותל?

כחלק מטרנד ה-NFT, קבוצת יזמים צילמה את אבני הכותל והחלה לסחור בתמונות • לטענת המרכז למורשת הכותל הצילומים צולמו שלא כחוק • קהילת ה-NFT סוערת (אקטואלי)

(צילום: אריה לייב אברמס / פלאש 90)

הטרנד של ה-'NFT' לא פוסח על אבני הכותל. בשבועות האחרונים פרסמו שני יזמים על מכירת NFT של אבני הכותל, בעידודם של כמה ידוענים כמו סטטיק, בן זיני, וקווין רובין.

הם פנו לקרן למורשת הכותל וטענו כי הם צריכים לצלם את הכותל למטרות אקדמיות, כשלטענת המרכז למורשת הכותל, הם לא דיווחו על השימוש המסחרי שהם מתכננים לעשות בצילומים.

התחקיר של אמיר שואן ב'הצינור' (באדיבות ערוץ 13)

על פי תחקירו של אמיר שואן בתוכנית 'הצינור', הם מכרו תמונות של אבנים בסכום של מיליוני שקלים, כשכל מי שרוכש מטבע אף מקבל את ברכתו של כולל 'תומכי תמימים' בתל אביב, אולם על פי תקנון הכותל הקובע כי "לא יצלם אדם תמורת שכר אלא בהיתר מאת שר הדתות ולפי תנאי ההיתר", ומכיוון שהאישור שקיבלו אותם יזמים היה לצלם למטרות אקדמיות בלבד, הגישו במרכז למורשת הכותל בקשה ליועץ המשפטי לממשלה לעצור את מכירת התמונות, כך שכעת כספם של המשקיעים עלול לרדת לטמיון, כשהידוענים שפרסמו את מכירת המטבעות אף עלולים להסתבך בהיבט המשפטי.

בימים האחרונים הגיעו פניות רבות למערכת 'כיכר השבת', וכפי הנראה חרדים רבים השקיעו במיזם החדש. אחד מהרוכשים סיפר לכתב 'כיכר' כי "אני וחברי השקענו יחד כ-8,000 דולר על 5 חתיכות. אני רגוע לחלוטין, אפילו במקרה הזוי שבו המכירות ייעצרו - מחירה של כל תמונה דווקא ילך ויעלה, כך שאני בטוח שההשקעה הייתה כדאית". משקיעים אחרים דווקא הביעו את חששם מכך שהמכירות ייעצרו והכסף שהם השקיעו ילך לאבדון.

האם הכסף ירד לטמיון או שדווקא יישא פירות? בקהילת ה-NFT הדיונים סוערים, ואנחנו נשוב ונמליץ לכם שלא להשקיע בהשקעות שאתם לא מבינים בהם ב-100%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר