נתונים ראשונים

החיסון נגד קורונה מגן מפני זן האומיקרון

עילות החיסון למי שקיבל 3 מנות עומדת על 90% הגנה מפני זן האומיקרון, לעומת 95% מול זן הדלתא. יחד עם זאת, החיסון - אחרי שלוש מנות - יעיל למניעת מחלה קשה; הנתונים כפי שנחשפו ב'חדשות 12' (בארץ)

(צילום: Michael Giladi/Flash90)

החיסון נגד הקורונה יעיל נגד המוטציות החדשות שהתגלו, כך עולה מהנתונים הראשוניים שקיבלה ישראל מדרום אפריקה ואירופה, ופורסמו הערב (שלישי) על-ידי קרן מרציאנו ב'מהדורה המרכזית' ב'חדשות 12'.

הנתונים נאספו במדינות בהם התגלו מאומתים לווריאנט החדש של הקורונה - האומיקרון. לפי הנתונים, יעילות החיסון למי שקיבל 3 מנות יורדת מעט ל-90% הגנה, לעומת 95% מול זן הדלתא. יחד עם זאת, החיסון - אחרי שלוש מנות - יעיל למניעת מחלה קשה באומיקרון בדיוק כמו מול זן הדלתא.

מצבם של המחלימים, פחות טוב. מהנתונים עולה כי הסיכון של המחלימים להידבק באומיקרון גבוה מי 2 לעומת הסיכוי להידבק בזן הדלתא. עוד עולה מהנתונים כי קצב ההדבקה הוא פי 1.3 מדלתא - בדרום אפריקה העריכו כי בתוך 15 ימים מספר החולים גדל פי 15.

מרציאנו דיווחה ב'חדשות 12' כי החשש בישראל הוא שמאחר וישנם רבים שלא מחוסנים, הרי שהגעת הזן החדש לישראל תגרום לגל תחלואה גבוה וקשה.

באשר ללא מחוסנים - כולל כאלו שקיבלו רק שתי מנות של החסיון - עולה מהנתונים כי הסיכון שלהם לחלות קשה הוא פי 2.4 מהזן המקורי של הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר