גדולי הרבנים חתמו

לראשונה: רבני הדת"ל מוחים נגד הממשלה

גדולי הרבנים של הדתי לאומי, יוצאים הערב במכתב מחאה חריף נגד ממשלת בנט-כהנא • הרבנים קוראים למחות נגד הניסיון להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ארכיון. הרב דרוקמן עם בנט (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

זקני הרבנים וראשי הישיבות של הציבור הציוני-דתי, הוציאו הערב (רביעי) מכתב ראשון מסוגו, הקורא למחות כנגד הפגיעה בזהותה היהודית של המדינה.

בפתח מכתבם כותבים הרבנים: "חזרנו לארץ ישראל כי אנו רוצים במדינה יהודית ולא במדינת כל אזרחיה. כעת הממשלה, מקדמת שורת חוקים שמסכנת את מהות המדינה ומשנה את זהותה, עם ישראל מתקומם כנגד הניסיון הזה"

"אנו קוראים", מוסיפים הרבנים באופן חריג, "לציבור להתאחד ולמחות כנגד הניסיון להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה".

על המכתב חתומים זקן רבני הציונות הדתית וראש מוסדות ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן - שאף נחשב למו"ר של בנט ושר הדתות מתן כהנא, הרב דוב ליאור לשעבר רבה של קרית ארבע, הרב אליקים לבנון רב השומרון, הרב שמואל אליהו רבה של צפת, הרב מיכה הלוי רבה של פתח תקווה, הרב חיים שטיינר מזקני רבני מרכז הרב, הרב דוד חי הכהן מזקני תלמידי הרב צבי יהודה ועוד ראשי ישיבות רבים נוספים.

כזכור, בשבוע הבא עתידה להתקיים ברחבת תיאטרון הבימה בתל אביב עצרת מחאה בהובלת מטה המאבק הלאומי בשיתוף תנועת מחאת "הקו האדום".

מארגני המחאה אומרים כי הצפי הוא לאלפים רבים של מפגינים שיגיעו למחות נגד החלטות הממשלה הפוגעות בזהות העם היהודי, בין היתר בכשרות, בגיור, בשבת, וגם בביטחון ובהתיישבות. "רוב עם ישראל לא מעוניין בממשלה הזו ובמהלכים שלה, מדובר בחלק מאוד קטן שהשתלט על המדינה באמצעים פסולים תוך נוכלות שקר ורמיה, הציבור כולו מתאחד כנגד הממשלה, גם ציבור הציונות הדתית הכיפות הסרוגות ועוד שורה של ציבורים בישראל. אנחנו מודים לרבנים ולציבור הרחב שעומד לצידנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר