המחלוקת סביב הסכמי הגרעין

רה"מ בנט ובלינקן קיימו "שיחה לא פשוטה"

בנט שוחח עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן, ארבעה ימים לאחר פתיחת המו"מ בין המעצמות לאיראן, וטען כי "צריך לעצור מייד את השיחות; איראן מבצעת סחיטה גרעינית" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
רה"מ בנט ומזכיר המדינה בלינקן, בפגישתם בוושינגטון לפני שלושה חודשים (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

ישראל מעלה הילוך בהתנגדותה לחזרה להסכמי הגרעין: ארבעה ימים לאחר שחודשו השיחות בין מעצמות העולם, ובראשן ארה"ב, לאיראן, באשר לגרעין האיראני, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח הבוקר (חמישי) עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, בשיחה שעסקה ברובה בסוגיית הגרעין ובחידוש השיחות, הנערכות בווינה.

במהלך השיחה, שהוגדר ע"י גורם מדיני ישראלי כ"ארוכה ולא פשוטה", טען רה"מ כי על המעצמות להפסיק מייד את המו"מ עם איראן: "הם מבצעים 'סחיטה גרעינית' כטקטיקת משא ומתן", אמר בנט לבלינקן. "הדבר צריך להיענות בהפסקה מיידית של השיחות ובצעדים קשים מצד המעצמות", הדגיש.

רה"מ התייחס בדבריו גם להודעת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לפיה איראן החלה להעשיר ברמה של 20% בצנטריפוגות מתקדמות במתקן התת-קרקעי בפרדו, הנחשב לאחד המשמעותיים במתקני הגרעין האיראני. עובדה זו, ועובדות נוספות הידועות בירושלים ובוושינגטון, הובילה את בנט לומר לבלינקן כי "התשובה היא לא להיסחט, אלא לגבות מהאיראנים מחיר מיידי".

השניים שוחחו גם על אישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים, שאישרה בניית 9,000 יחידות דיור בעטרות, המתוכננות להיות לחברה החרדית כפי שפורסם ב'כיכר השבת', ברקע המחאה הבינלאומית שבאה בעקבות ההודעה. בנושא זה בנט חמק מתשובה ברורה לבלינקן ואמר: "הנושא עוד לא הגיע לפתחו של הדרג המדיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר