הקורונה באירופה

כך הקהילה היהודית התגייסה לבתי החולים במולדובה העמוסים

הקורונה מכה באירופה, ובתי החולים במולדובה תחת קריסה. בכדי לנסות ולסייע בציוד רפואי, התגייסה הקהילה היהודית במולדובה והזמינה ציוד רפואי בשווי של חצי מיליון דולר (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המשלוח הרפואי שהוטס (צילום: גלובל ג'ואיש)

הקורונה מכה קשות באירופה - והמדינות העניות מתקשות לעמוד בעומס. כך למשל במולדובה בתי החולים קרובים לקריסה וסובלים ממחסור חמור של ציוד רפואי.

הקהילה היהודית במדינה, שספגה גם כן קורבנות במהלך המגיפה, החליטה להתגייס ולנסות לסייע למערכת הבריאות במדינה לעמוד בעומס.

ההחלטה לסייע הגיעה בין היתר לאחר שגורמים בממשלה פנו לקהילה היהודית המקומית במדינה, בראשות הרב יוסף יצחק אבלסקי וביקשו ממנו לסייע למדינה להתמודד עם המגיפה.

לאחר פעולות הקהילה, המריא למדינה היום (חמישי) מטוס מטען המכיל ציוד רפואי בעלות של חצי מיליון דולרים.

בין הציוד, שחלקו יישלח במשלוח נוסף שיצא בימים הקרובים ניתן למנות מאות אלפי מסכות כירורגיות לצוותים הרפואיים, כפפות, מכשירי חמצן, אמצעי מיגון רפואיים, תחבושות, שמיכות וציוד רפואי נוסף.

בקהילה היהודית במולדובה אמרו כי "אנו דואגים באופן שוטף גם לרווחתם הגשמית של יהודי המדינה, ובעת הצורך אנו שמחים לתת יד ולסייע בהצלת חיים של שאר התושבים ולסייע בעד הרשויות להתגבר על המגיפה הקשה שמכה בכולם. הצעד הזה כבר מעורר קידוש ה' נרחב במדינה". עוד אומרים בקהילה "אנו מודים לרב אבצן שעמל רבות עבורנו ולעו"ד מר אלכס גלפרין, מעסקני הקהילה שעשה את התיאומים בשטח עם שרת הבריאות המולדבית".

שלוחי חב"ד במדינה החליטו להישאר בה למרות המצב ואמרו כי "גם בימים חשוכים אלה, תפקידנו להדליק את האבוקה ולהפיץ אור בכל מקום", הם אומרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר