קרע מול ארה"ב?

גנץ: לא חייבים לתאם עם ארה"ב לגבי תקיפה באיראן

שר הביטחון גנץ אומר כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה וישראל לא חייבת לתאם עם ארצות הברית לפני תקיפה צבאית בשטח איראן. "מאמין שיגבו אותנו גם בהמשך" (מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
גנץ (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בצל הדיווחים על "שיחות לא פשוטות" מול ארה"ב בנושא הגרעין, שר הביטחון בני גנץ התייחס בריאיון לאתר 'וינט' לגבי תקיפה ישראלית אפשרית באיראן. "האפשרות הצבאית חייבת תמיד לעמוד על הפרק. היא כמובן הדבר האחרון שאנחנו רוצים להשתמש בו אבל אין לנו את הזכות שלא להכין לעצמנו את האופציות".

עוד אמר גנץ כי ישראל לא חייבת לתאם עם ארה"ב לפני תקיפה באיראן "מדינת ישראל לא מחויבת לתאם מול אף אחד את ההגנה שלה על עצמה. ארה"ב תמיד גיבתה את מדינת ישראל שהגנה על עצמה, ואני מאמין שיגבו אותנו גם בהמשך".

"אנחנו צריכים להכין את עצמנו לכל אפשרות של הגנה על מדינת ישראל. אנחנו מפתחים יכולות וצריכים להמשיך לחזק אותן. אני הולך להיפגש עם שר ההגנה האמריקני ועם בכירים נוספים. מוקד הנסיעה שלי כמובן תהיה הסוגיה האיראנית. אני נוסע בשביל לתמוך במאמצים הבינלאומיים ואני מתכונן כדי לאפשר את היכולת הישראלית" אמר גנץ.

בנוגע לשיחות לחזרה להסכם הגרעין אמר גנץ כי "ישראל אינה צד להסכם. היא תומכת במודיעין, בשיח. אני לא יודע לומר לך אם המו"מ ייכשל. ימים יגידו. קומבינציה של לחצים מדיניים, לחצים כלכליים והכנות צבאיות יביאו את איראן בסופו של דבר להסכם טוב. אם זה לא יקרה – אנחנו צריכים להכין לעצמנו את האלטרנטיבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר