'המבדיל' | כל מוצ"ש

האמן והגרפולוג החרדי בריאיון מרתק • צפו

ישי ליפשיץ, מספר על המסע האישי והמרתק שלו, מבית אביו הרב חיים ליפשיץ, דרך ישיבת חברון אל עולם הציור והגרפולוגיה • מה תפקידו של אמן חרדי? • צפו בריאיון (חרדים)

ישי ליפשיץ עם זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית "המבדיל" אצל האמן והיוצר זלמן שטוב, הגרפולוג והאמן ישי ליפשיץ, כדי לספר על המסע מבית אביו הרב חיים ליפשיץ, דרך ישיבת חברון אל עולם הציור והגרפולוגיה.

אביו של ליפשיץ שהיה ידוע בעולם כגרפולוג מוכר שאנשים רבים שיחרו לפתחו הנחיל לבניו את דרכו, ההסתכלות קדימה והניסיון להגיע לחקר האמת.

כילד ליפשיץ אהב לעסוק בציור, אך כתלמיד ישיבה זנח את העניין לטובת לימוד התורה. בישיבה גדולה הוא מתלבט ארוכות האם ציור יהיה בבחינה של ביטול תורה עד להחלטה לחזור שוב לציור, מאז ועד היום.

אומנות היא הרגש מסויים שיש לאדם בחוויה שלו, וליפשיץ מנסה להיכנס אל תוך הרעיון ולהסביר מה תפקידו של האמן, וכיצד שונה האומנות העכשווית מהאומנות הישנה.

תחום הגרפולוגיה נתון למניפולציות שונות, אך משפחת ליפשיץ עוסקת בה זמן רב, על מנת לעזור לאנשים לדייק את עצמם ולהתפתח.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וקיץ בריא.

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר