"הלב שלי נקרע"

נשיא המועצת הגר"ש כהן: "מתאמצים לפורר את היהדות"

נשיא המועצת ראש הישיבה הגר"ש כהן זועק: "הלב שלי נקרע, לראות כיצד מתאמצים לפורר את היהדות, כאילו הייתה צעצוע שלהם. כל מה שיכולים להזיק, דרכם להזיק" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן (צילום: באדיבות המצלם)

נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, התייחס בסוף השבוע לרפורמות שמובילת ממשלת בנט-לפיד, ושינוי הסטטוס קוו בכל הקשור לנושא דת ומדינה.

מדבריו שמביאים אריה ארליך וישראל א. גרובייס בעיתון 'משפחה', התבטא ראש הישיבה בכאב: "הלב שלי נקרע, לראות כיצד מתאמצים לפורר את היהדות, כאילו הייתה צעצוע שלהם. כל מה שיכולים להזיק, דרכם להזיק".

באשר להכרה הצפויה בפרומים, התבטא הגר"ש: "או שאתה יהודי, או שאתה גוי. אם אתה מכיר ברפורמים - קעקעת את יסוד האומה. אם אתה חושב שאפשר לחלק את התורה ולומר: 'את זה אנחנו עושים ואת זה אנחנו משליכים' - אז זו לא יהדות. זו כבר דת חדשה שהמצאת לעצמך. אל תספר לי שגם אתה יהודי".

"מה הם רוצים מהיהדות?" שאל נשיא המועצת: "איזה דבר רע היא עשתה להם, שככה הם מעוללים לה? שימציאו להם דת אחרת, ויניחו את תורת ישראל לנפשה".

"האנשים האלה שהגיעו מארצות הגויים, אומרים בפה מלא שרצונם לחיות כמו גויים. אתם, מה יש לכם כאן בארץ הקדושה הזו? מה היה חסר לכם בחוץ לארץ שבאתם עד לכאן?! אם אתם לא מכירים בתורה, אם אתם קורעים ממנה קרעים ופורצים בה פרצות - אז מה לכם ולארץ הזאת? הרי כל הישיבה שלנו כאן בארץ היא בזכות התורה. 'אם בחוקותיי תלכו - ונתתי שלום בארץ'. אבל אם לא הולכים בחוקותיו, וגרוע יותר - אם נלחמים בחוקותיו - על זה נאמר הפסוק: 'מי ביקש זאת מידכם רמוס חצריי'".

הגר"ש כהן בעם סופרי 'משפחה' (צילום: אלחנן קוטלר)

נשיא המועצת הוסיף: "הם נזכרו שיש ירושלים, שיש כותל המערבי. מה זה הכותל המערבי? שריד בית המקדש. אבל מה לכם ולבית המקדש? אתם מצפים שייבנה? אתם חפצים בהקרבת קרבנות? יש לכם געגועים ל'כהנים בעבודתם ולוויים לשירם ולזמרם'? מה לכם ולכל זה?!.

"אבל גם אם היינו אומרים שזה מה שהם רוצים - עדיין לא נכון להסכים להם. הם רוצים להיות בפנים. הם רוצים לשלוט, הם רוצים שיכירו ביהדות המסולפת שהם המציאו לעצמם. זה מה שהם רוצים, לא מקום ליד הכותל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר