אלאור עזריה 2?

צפו: לוחמי מג"ב ירו במחבל ששכב על הקרקע

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראים הרגעים של הירי במחבל שדקר צעיר חרדי • בסרטון נראה המחבל שוכב על הקרקע ונורה • במשטרה טוענים: ניסה לדקור לוחמים (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(שימוש בסרטון על פי סעיף 27א)

מחבל ערבי שדקר סמוך לצאת השבת צעיר חרדי שעשה את דרכו לתפילה בכותל המערבי חוסל מירי לוחמי משמר הגבול, אך חיסולו מעורר סערה לאחר שבסרטון שהופץ ברשתות החברתיות המחבל נראה שוכב על הקרקע ונורה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, גיבה את הלוחמים ואמר: "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד, כמצופה משוטרי ישראל, אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי. אני מבקש למסור להם את מלוא הגיבוי. כך היה מצופה מלוחמינו לפעול וכך הם פעלו. אסור לנו לאפשר לעיר הבירה שלנו להפוך למוקד של טרור".

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, גיבה גם הוא ואמר: "‏הסרטון מזירת הפיגוע הערב מציג 50 שניות בהן חוצה מחבל מעבר חצייה, תוקף מספר פעמים חרדי, ממשיך ונע אל עבר שוטר מג"ב תוקף אותו עד הרגע שהשוטרים יורים עליו. שנייה או שתיים לאחר הירי הראשוני היה על השוטרים לקבל החלטה האם המחבל שנפגע עומד להפעיל חגורת נפץ".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, גיבה את הלוחמים ואמר: "אני מגבה באופן מלא את הלוחמים שהגיבו כנדרש לאירוע והביאו לניטרולו של המחבל ומנעו ממנו פגיעה נוספת בלוחמים ואזרחים שהיו במקום.".

שר החוץ, יאיר לפיד, אמר: "מחזק את כוחות הבטחון ולוחמי מג"ב שפעלו הערב מהר, חתרו למגע בנחישות והביאו לסיום אירוע הטרור הנפשע בשער שכם, ולהצלת חיים. מגבה לחלוטין את הלוחמות והלוחמים שלנו. לא ניתן למחבלים להשתולל ברחבי ירושלים ובכל מקום אחר בארץ. מאחל החלמה מהירה לפצוע מארוע הדקירה

שר המשפטים לשעבר, ח"כ אמיר אוחנה, הגיב: "לוחמי מג"ב שחיסלו את המחבל בירושלים צריכים להיות מוזמנים ללשכת שר הבט"פ לקבלת תעודת הערכה, כפי שעשיתי פעמים רבות במשך כהונתי.

"אני משבח אותם ואת כל השוטרים והלוחמים החותרים למגע ומחסלים את המחבלים בזירת הפיגוע, כך בדיוק צריך להסתיים אירוע".

ח"כ עופר כסיף הגיב לתיעוד ואמר: "עוד הוצאה להורג ללא משפט שנקלטה בעין המצלמה. ירי באדם פצוע או שרוע שאינו מהווה סכנה, יהיה מעשהו אשר יהיה, הוא פשע מלחמה בעליל".

מנגד, ח"כ איתמר בן גביר אמר: "מצדיע לשוטרי מגב שהרגו את המחבל, מגיע להם צל"ש ולכל המצקצקים, גם כשמחבל שוכב על הרצפה, הוא מהווה סכנה ויכול להפעיל מטען חבלה. אני משבח את לוחמי מג"ב על פעילותם המהירה בנחישות ובמהירות, שהרגו את המחבל המתועב, וצריך שיהיה ברור לכולם, שמחבל שיוצא לרצוח יהודי יהרג במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר