"הגיבו כנדרש"

למרות הגיבוי: לוחמי מג"ב שחיסלו מחבל נחקרים באזהרה

שני הלוחמים שירו וחיסלו את המחבל שדקר חרדי בעיר העתיקה בירושלים, נחקרו באזהרה במשרדי מח"ש • המפכ"ל, ראש הממשלה ושר הבט"פ גיבו: "כך היה מצופה מלוחמינו לפעול" (חדשות, ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

לוחמי משמר הגבול שירו וחיסלו היום (שבת) את המחבל שדקר צעיר חרדי בעיר העתיקה בירושלים, נחקרים בשעה זו, תחת אזהרה, במשרד המחלקה לחקירות שוטרים בירושלים.

כזכור, המחבל התנפל על צעיר חרדי שעשה את דרכו בחזרה מהכותל המערבי, דקר אותו ופצע אותו באורח בינוני. הצעיר פונה לבית החולים 'שערי צדק' כשמצבו מוגדר יציב.

הלוחמים נחקרים בשל העובדה שהירי לעבר המחבל בוצע בזמן שהמחבל שכב על הקרקע. עם זאת, מתיעוד שפרסמה המשטרה עולה כי הם פעלו לכאורה כפי המצופה מהם.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, גיבה את הלוחמים ואמר: "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד, כמצופה משוטרי ישראל, אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי. אני מבקש למסור להם את מלוא הגיבוי. כך היה מצופה מלוחמינו לפעול וכך הם פעלו. אסור לנו לאפשר לעיר הבירה שלנו להפוך למוקד של טרור".

גם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, גיבה את הלוחמים: "האירוע של שלום צ'רלי שלוש ז"ל ואירועים נוספים לימדו אותנו שחייבים להביא לניטרול מלא של מחבל במהלך אירוע שמתרחש וזה בדיוק מה שעשו היום לוחמי מג"ב בתגובה מהירה ונחושה לפיגוע נגד האזרח ולנסיון לפגע גם בהם.

"באירוע טרור הלוחמים והשוטרים נדרשים לקבל החלטה בשבריר שניה והם קיבלו את ההחלטה הנכונה. הלוחמים הללו לא לבד. אני נותן גיבוי מלא לפעילותם ואנו כמשטרה נעמוד לצידם, נסייע ונעזור בכל שנידרש".

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, גיבה גם הוא ואמר: "‏הסרטון מזירת הפיגוע הערב מציג 50 שניות בהן חוצה מחבל מעבר חצייה, תוקף מספר פעמים חרדי, ממשיך ונע אל עבר שוטר מג"ב תוקף אותו עד הרגע שהשוטרים יורים עליו. שנייה או שתיים לאחר הירי הראשוני היה על השוטרים לקבל החלטה האם המחבל שנפגע עומד להפעיל חגורת נפץ".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, גיבה את הלוחמים ואמר: "אני מגבה באופן מלא את הלוחמים שהגיבו כנדרש לאירוע והביאו לניטרולו של המחבל ומנעו ממנו פגיעה נוספת בלוחמים ואזרחים שהיו במקום.".

שר החוץ, יאיר לפיד, אמר: "מחזק את כוחות הבטחון ולוחמי מג"ב שפעלו הערב מהר, חתרו למגע בנחישות והביאו לסיום אירוע הטרור הנפשע בשער שכם, ולהצלת חיים. מגבה לחלוטין את הלוחמות והלוחמים שלנו. לא ניתן למחבלים להשתולל ברחבי ירושלים ובכל מקום אחר בארץ. מאחל החלמה מהירה לפצוע מארוע הדקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר