החקירה והסערה

בפרקליטות מבהירים: "אין הטלת דופי בהתנהלות השוטרים"

"אין בקיומה של החקירה כדי להטיל דופי בהתנהלות השוטרים באירוע", כך הבהירו בפרקליטות בעקבות הביקורת על החקירה במח"ש של הלוחמים שחיסלו את המחבל בירושלים (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הלוחמים ומפקדם בסיום החקירה (צילום: דת המשטרה)

הפרקליטות התייחסו הלילה (ראשון) לביקורת הקשה בעקבות ההחלטה לחקור באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים את שני הלוחמים שחיסלו את המחבל שדקר צעיר חרדי בעיר העתיקה בירושלים. יצוין כי בתום החקירה הלוחמים שוחררו, ללא תנאים מגבילים, והתקבלו על ידי מפקדם.

בהודעה חריגה שיצאה מטעם פרקליטות המדינה נאמר: "נבהיר כי מקום בו אזרח נהרג כתוצאה מירי שוטרים, מח״ש מקיימת הליך בדיקה/ חקירה בהתאם לנסיבות. מדובר בנוהל קבוע ושגרתי, ולכן אין בקיומה של החקירה כדי להטיל דופי בהתנהלות השוטרים באירוע".

"חובתה של מח"ש באירועים מעין אלה", נאמר בהודעת הפרקליטות: "לשמור בקפידה על דרישות החוק והצורך החיוני להגן על חיי אדם באשר הוא אדם ובין החובה לאפשר ללוחמי המשטרה להגן באופן אפקטיבי, ללא מורא, על חיי הציבור מפני גורמים עוינים, מתוך הכרה בכך שהשוטר הנקלע לאירוע פיגוע או אירוע מסכן חיים, מפעיל שיקול דעת ומקבל החלטות בד"כ תוך שניות ספורות, בעיצומו של אירוע מסעיר מתוך תחושת חירום".

עוד נאמר כי: "גם במקרה זה מבצעים חוקרי מח"ש את תפקידם במקצועיות וברגישות המתבקשת והחלטה תתקבל בסיום החקירה ולאחר בחינת מכלול הנסיבות".

הפיגוע והחיסול

כזכור, ראש הממשלה, נפתלי בנט, גיבה את הלוחמים ואמר: "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד, כמצופה משוטרי ישראל, אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי. אני מבקש למסור להם את מלוא הגיבוי. כך היה מצופה מלוחמינו לפעול וכך הם פעלו. אסור לנו לאפשר לעיר הבירה שלנו להפוך למוקד של טרור".

גם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, גיבה את הלוחמים: "האירוע של שלום צ'רלי שלוש ז"ל ואירועים נוספים לימדו אותנו שחייבים להביא לניטרול מלא של מחבל במהלך אירוע שמתרחש וזה בדיוק מה שעשו היום לוחמי מג"ב בתגובה מהירה ונחושה לפיגוע נגד האזרח ולנסיון לפגע גם בהם.

"באירוע טרור הלוחמים והשוטרים נדרשים לקבל החלטה בשבריר שניה והם קיבלו את ההחלטה הנכונה. הלוחמים הללו לא לבד. אני נותן גיבוי מלא לפעילותם ואנו כמשטרה נעמוד לצידם, נסייע ונעזור בכל שנידרש".

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, גיבה גם הוא ואמר: "‏הסרטון מזירת הפיגוע הערב מציג 50 שניות בהן חוצה מחבל מעבר חצייה, תוקף מספר פעמים חרדי, ממשיך ונע אל עבר שוטר מג"ב תוקף אותו עד הרגע שהשוטרים יורים עליו. שנייה או שתיים לאחר הירי הראשוני היה על השוטרים לקבל החלטה האם המחבל שנפגע עומד להפעיל חגורת נפץ".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, גיבה את הלוחמים ואמר: "אני מגבה באופן מלא את הלוחמים שהגיבו כנדרש לאירוע והביאו לניטרולו של המחבל ומנעו ממנו פגיעה נוספת בלוחמים ואזרחים שהיו במקום.".

שר החוץ, יאיר לפיד, אמר: "מחזק את כוחות הבטחון ולוחמי מג"ב שפעלו הערב מהר, חתרו למגע בנחישות והביאו לסיום אירוע הטרור הנפשע בשער שכם, ולהצלת חיים. מגבה לחלוטין את הלוחמות והלוחמים שלנו. לא ניתן למחבלים להשתולל ברחבי ירושלים ובכל מקום אחר בארץ. מאחל החלמה מהירה לפצוע מארוע הדקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר