הפגישה והביקורת

השר יועז הנדל: "אמרתי לרבנים את האמת"

השר יועז הנדל הגיב לביקורת נגד התנהלותו בפגישה עם האדמורי"ם והרבנים: "לא חבשתי כיפה כי אני לא חובש כיפה בפגישות במשרד התקשורת, לא מאמין במריחת נתונים" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר יועז הנדל (צילום: פלאש 90)

"לא חבשתי כיפה בפגישה כי אני לא חובש כיפה בפגישות במשרד התקשורת, אני לא מאמין בדרך הכחש ובמריחת נתונים. לכן אמרתי לרבנים את האמת.", כך הגיב השר יועז הנדל לביקורת על הפגישה עם האדמורי"ם והרבנים בעניין הרפורמה שתפגע בוועדת הרבנים לענייני תקשורת.

מיד בתום הפגישה, בה השתתפו בכירי הרבנים והאדמורי"ם, נמתחה ביקורת קשה על התנהלותו של הנדל בפגישה. בין היתר בשל העובדה שלא חבש כיפה וכן על סגנון הדיבור שלו מול הרבנים.

השר הנדל דוחה את הביקורת. בפתח דבריו הסביר את הרקע לפגישה: "נפגשתי עם שורה של אדמורי"ם, ראשי ישיבות ומנהיגים של הציבור החרדי. הם ביקשו להיפגש בנושא של דיון מקצועי על קווים כשרים. אחרי החלטה שלי שאין לחסום מספרים שרירותית ועיסוק בנושא התחרות בקווים הכשרים. כך הגיעה אליי משלחת של רבנים ובמשך שעה שלמה ישבתי והקשבתי לטענותיהם".

באשר לביקורת על אי חבישת הכיפה, הסביר הנדל: "לא חבשתי כיפה בפגישה כי אני לא חובש כיפה בפגישות במשרד התקשורת. הרבנים המכובדים ביקשו להיפגש איתי. מי שיראה אותי בשבת עם חולצה לבנה בדרך לבית הכנסת יראה כיפה. כך גם אם אגיע לישיבה או טקס דתי אצל אחד האדמורי"ם".

השר הנדל: תם הכאוס בשוק הסלולר החרדי

לדבריו: "אני לא מאמין בדרך הכחש ובמריחת נתונים. לכן אמרתי לרבנים את האמת. לפחות 50% מהחרדים (יש כבר אינדקציות על 65%) מחוברים לאינטרנט. זו המציאות, אי אפשר להתעלם ממנה".

בחצי עקיצה למבקריו הוסיף הנדל: "צר לי על התגובות מצד חרדים מסויימים - ברשתות החברתיות, באינטרנט שבו אסור להשתמש - היו מהצד השני תגובות אוהדות רבות מחרדים אחרים. תפקידי כשר ממלכתי לוודא שלכל אזרח בישראל ללא קשר לדפוסי הצבעתו, דת, גזע ומין יש שירותים זהים"..

"אני מכבד את הרבנים. עיניהם היו טובות, ואני יודע שהם רוצים טוב. גם אני רוצה טוב. דלתי תמיד תהיה פתוחה", סיים את דבריו.

כזכור, בריאיון בלעדי באולפן 'כיכר השבת' התייחס השר הנדל לרפורמה בשוק הסלולר הכשר ואמר: "אני לוקח כפרויקט לעשות סדר, אני לא מוכן שיהיו אזורים שבהם לא נוגעים. ראיתי את זה כבר בפעם הקודמת, היו טלפונים שנחסמו שלא בצדק. אני מבין למה אתה חוסם תוכן לא ראוי, אבל אני לא מבין למה אתה חוסם (חנות. י"כ) פיצה שהיא מתחרה איתך, נחשפתי להרבה מאוד חסימות שהן לא מן העניין".

פגישת האדמו"רים והרבנים עם הנדל

"עלו סימני שאלה", הוסיף השר הנדל בהתייחס לוועדת הרבנים, "יש לי חוות דעת ויש לי תלונות של אנשים שאני מכיר אישית, לא איזו חברה עסקית - ובטח לא רפורמים, וכל מיני טענות שאני שומע".

באשר לאפשרות של ניוד מספרים כשרים למכשירים לא כשרים, אמר הנדל: "את ההחלטות והטיעונים נשמע בשימוע, אנחנו מגיעים פתוחים. התפקיד שלנו הוא להסדיר את השוק, לייצר תחרות וחופש לכולם. לא אמנע אפילו מאדם אחד שיהיה לו טלפון כשר, אני מבין את הצורך".

אבל אתה הורס את תעודת ההכשר במגזר...

"אני מבין שכשאין סדר וכשיש כאוס, צומחות תופעות לא בריאות. אמרתי מזמן, איפה שלא מסדירים, מי שחושב שהוא יצור איזו אוטונומיה ולא יסדיר ויתעלם וכל הזמן ילחץ, הוא טועה. אני לא עובד כך".

"תם עידן הכאוס", הכריז שר התקשורת, "אנחנו הולכים להסדיר. אנחנו נשמע הכל, יכול להיות שהטענות יהיו חכמות. זה ישפיע על הכל. חוסר הסדר נובע משם. ברגע שאתה מחליט למישהו מונופול על הכל, אז יש לו מונופול על הכל".

הנדל התייחס לתגובות שהוא מקבל מהרחוב החרדי: "לא קיבלתי אפילו תגובה אחת שלילית, רק תגובות טובות. לא נעים לי להגיד לך ממי, כולל פוליטיקאים, כולל עיתונאים, רק תגובות טובות. וזה רק מתוך הפרסום מבלי שאמרתי דבר על ההחלטה הסופית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר