"אלפי הרוגים"

ניר חפץ: חשבתי שנתניהו לא כשיר ביטחונית

היום השביעי לעדותו של ניר חפץ: בבית המשפט הוצגו קטעים מחקירתו של חפץ, בהם נראה לחץ לא מידתי שהופעל עליו • חפץ: בשל פרשיה ביטחונית חשבתי שנתניהו לא כשיר (חדשות)

חפץ בעת עדותו בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

היום השביעי לחקירת עד המדינה המשמעותי נגד נתניהו - יועצו לשעבר ניר חפץ, הדיונים היום (שני) נערכו חלקם בדלתיים סגורות, בשל חקירה על מספר פרשיות ביטחוניות החוסות תחת איסור צו פרסום.

החקירה בדלתיים סגורות, קשורה לפרטים אישיים מתוך תרגילי החקירה שנעשו לחפץ. בחקירה הנגדית שקיים סנגורו של נתניהו עו"ד בן צור ועסק בעיקר בלחצים שהופעלו על חפץ במהלך החקירה, ועל הניסיון לגרום לו להעיד נגד נתניהו.

בדיון הוקרנו גם קטעים מחקירתו של חפץ, בהם החוקרים אמרו לו "כאשר אתה משתמש בווייז אתה יכול להגיע למקומות שלא רצית. החקירה שלך כמו שהיא נראית, אני אומר לך את זה בכנות, לא מובילה אותך לאן שאתה רוצה להגיע, כדאי לך למהר כי הדלתות הרכבות תסגרנה".

לאחר שהוקרן תרגיל החקירה, טען עוה"ד של נתניהו בן צור, כי לא לחינם השתמשו החוקרים במילים 'דלתות הרכבת' וזאת בשל העננה המרחפת על חפץ בנוגע לחקירה בה נחשד כי היה מעורב במות חייל שגופתו נמצאה על פסי רכבת.

לגבי הפרשה הביטחונית, שחפץ טען, כי מדובר ב"עסק הביש 2", הוא הסביר בחקירה הנגדית: "לא עשיתי פה תרגיל חקירה. זה יכול היה לגרום להרג של אלפי אנשים. עזבתי את נתניהו כי חשבתי שהוא לא כשיר לקבל החלטות ביטחוניות. אני חושב את זה גם היום, המדינה לא יכולה להיות בידיו בענייני ביטחון בגלל הסיטואציה סביבו. לא חשבתי שזה פלילי. זה חמור יותר מפלילי זה היה יכול להיגמר בהרג אלפי אנשים".

גיא פלג פרסם, כי הפרשה הביטחונית עליה חפץ העיד היא פרשיית המגנומטרים, לדברי חפץ, "נתניהו הציב מגנומטרים בהר הבית בלחץ בנו יאיר, אני הרגשתי שהוא לא כשיר יותר בגלל הסביבה שלו".

לגבי הגיוס שלו כעד מדינה הסביר חפץ, "אני ידעתי שברגע שאני נחקר באזהרה, כל העולם הקודם שלי, המקצועי, נמחק לחמש-שש שנים. וכמובן שהיה לי את הלחץ לדאוג לפרנסה למשפחה שלי. עד היום הלחץ, האינטנסיביות והמכבש שעבר עלי, זה בלתי נתפס להבין את זה. במקרה של תיק 4000 זה היה מכבש. ליגה אחרת של הפעלת לחץ, של כמות חוקרים, של הכול".

בבית המשפט הוקרנו חלק משיחות השכנוע שעבר חפץ, בהן הושמעו הלחץ האדיר שהופעל עליו,: "זה חלק מהשיחות העדינות, היו עוד הרבה כאלה, שבהן הם מפעילים לחצים שאני אענה לשאלות ואתן גרסה מפורטת ואחליף את הקו שעו"ד ירון קוסטליץ אמר לי לא לזוז ממנו" טען חפץ והסביר: "האמון שלי בכך שזו חקירה אמיתית ורצינית ללא שיקולים זרים, היה קרוב לאפס. חשבתי שזו יותר רדיפה מחקירה. ראיתי את כמות המשאבים ואת העוצמות ואת האמצעים הדרקוניים".

חפץ הוסיף: "חשבתי שאני לא מעניין את החוקרים, אלא החקירה היא בעצם נגד ראש הממשלה. זה קרה אחרי שמומו פילבר חתם על הסכם עד מדינה, ועשו לי את העימות איתו, ידעתי שהחקירה הזו היא חקירה בשביל למצוא ראיות נגד ראש הממשלה ואני שם באמצע, זה הכול. לא חשבתי שזה נפתח בגלל שאול אלוביץ".

הליכוד הגיב על עדות חפץ: "הדברים של ניר חפץ אבסורדיים ולא בכדי אפילו חוקרי המשטרה דחו את טענתו על הסף בזמן אמת. חפץ לא השתתף בשום פורום ביטחוני בשנת 2017 וגם ב-2009 הוא לא השתתף בשום ישיבה ביטחונית עם ראש המוסד, ראש השב״כ, ראש אמ״ן, הרמטכ״ל, המפכ״ל, המזכיר הצבאי וראש המל״ל".

"ההחלטות בעניין המגנומטרים התקבלו על ידי אנשי ביטחון בפורומים ביטחוניים שחפץ לא היה שותף בהם. דווקא תחת ראש הממשלה נתניהו היו הכי פחות הרוגים מטרור ומלחמות מאז קום המדינה. אין ראש ממשלה שהשכיל יותר מנתניהו להימנע ממלחמות מיותרות ולשמור על חייהם וביטחונם של אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר