יו"ר ש"ס נגד הח"כים החרדים

הקלטות דרעי: 'מי שבמלחמה לא פוגש את מי שרצח אותו'

במהלך הישיבה הסגורה של הסיעות החרדיות, הטיח ח"כ אריה דרעי בחבריו החרדים שנפגשים עם חברי הקואליציה במליאה ובמסדרונות הכנסת: "אתה לא יכול לירוק עלי ואחר כך לבוא ולדבר" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

הסיעות החרדיות, ש"ס ו'יהדות התורה', התכנסו בצהריים (שני) לישיבה שהוגדרה כ"ישיבת חירום" בשל הרפורמות בנושאי דת ומדינה שמעבירה ממשלת בנט-לפיד. בסיום הישיבה הוחלט על הקמת מטה מאבק משותף לסיעות החרדיות.

לידי 'כיכר השבת' הגיעה הקלטה מדבריו של יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, שהטיח ביקורת קשה בחבריו לסיעות החרדיות המצולמים במפגשים עם חברי הקואליציה במליאת הכנסת ובמסדרונות המשכן.

"מוסכם על כולם", פתח דרעי את דבריו, "הסברה בנוגע לציבור הרחב. זה לא מסובך כמו שזה נראה, להסביר את הבעיה של הכשרות שזה נושא מורכז, ולמה רבני ערים בנושא הגיור. עצם העובדה שאיווט ליברמן מתעסק בחוק כשר האוצר, ויוליה מלינובסקי - בלי לפרט הרבה, וגלעד קריב, שהוא מצהיר שהוא מחלל שבת ומחתן זוגות, הם, עומדים מאחורי הרפורמות - אין צורך בהסברה יותר".

לדבריו: "נכון, צריך להנגיש ולהבליט את הנקודה הזאת, בעיקר להראות מי היום רוצה לשנות את הזהות היהודית במדינת ישראל, את זה צריך להבליט, אין מה לעשות - בכלים הטכנולוגיים שיש היום זה עולה כסף, וצריך להשקיע כסף.

"אני מכיר את כל הוויכוחים של בחורי הישיבות 'מה רע ברפורמות' - לא צריך את כל הדברים האלה, עצם העובדה שמלינובסקי עומדת בראש הוועדה של הדת - היא עושה לנו את העבודה בחינם, צריך רק להביא את הדברים שלה לציבור".

"אני אומר לכם את האמת", הוסיף דרעי, "כמי שהיה בקבינט הרבה שנים וליווה את כל הנושא האיראני, יש סכנה גדולה מאוד לגרעין האיראני אבל אצלי בוודאות - הסכנה של כל מה שהם עושים עכשיו לשינוי הזהות היהדות של מדינת ישראל - הוא הרבה יותר מסוכן למדינת ישראל מהסכנה של הגרעין האיראני".

"דבר שני", המשיך דרעי ועבר להטיח ביקורת בחבריו לסיעות החרדיות: "כבר שנים ארוכות, עשרות שנים שלא ישבתי בכנסת מה שישבתי בשנים האחרונות. אולי אני טועה. לי מפריע משהו באופן אישי. אני יודע שאדם שפגעו בו באופן אישי הוא מרגיש שהוא במלחמה על הבית שלו, במלחמה על עצמו על המשפחה שלו - לא פוגש את אותו אחד שרוצח אותו, שרוצה להרוג אותו, ומדבר איתו כאילו לא קרה שום דבר, אחרי שצועקים. לי זה מאוד מפריע, אני אומר לכם את האמת זה מפריע מאוד".

לדברי דרעי: "אנחנו לא נותנים את התחושה לחברי הקואליציה, ואלה עם הכיפה היפה על הראש שלהם, שהם מסוגלים להעביר את הגזירות הכי קשות נגדנו, ואחר כך הם עוברים לספסלים שלנו ומדברים איתם ביחד. אולי אני תמים, אני לא יודע. אני לא אומר שלום לאף אחד. לא שאני לא מדבר, אני לא אומר שלום. לא יכול להיות. הם רוצים לזרוק את כל התפילין, הציצית ואת התורה, לשרוף את השבת ואת הכל והם יחייכו ואנחנו נדבר איתם?

"אנחנו לא יכולים לעבור על זה לסדר היום, אתה לא יכול לירוק עלי ולהרוס לי כל מה שחשוב לי מבחינת יהדות ואחר כך לבוא ולדבר איתי".

"לצערי הרב כל מי שיושב בקואליציה הזו שותף לדבר הזה' כל קול הוא מכריע", הוסיף יו"ר ש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר