ההקלטה המלאה

האזינו ל'ישיבת החירום' של הסיעות החרדיות

בזה אחר זה נאמו חברי הכנסת החרדים ב"ישיבת החירום" המשותפת של הסיעות החרדיות וזעקו נגד הרפורמות בדת ומדינה • 'כיכר השבת' עם ההקלטה המלאה מהישיבה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

הסיעות החרדיות, ש"ס ו'יהדות התורה', התכנסו אמש (שני) לישיבת 'חירום' בשל גזירות הדת של ממשלת בנט-לפיד, ובעיקר הרפורמות שמוביל השר לשירותי דת, מתן כהנא.

בזה אחר זה נאמו חברי הכנסת החרדים ותקפו את הרפורמות תוך קריאה לצאת ל"מלחמה" ולהסביר לציבור הישראלי את רוע הגזירות הרוחניות והפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה.

בהחלטה תמוהה הוחלט כי האירוע יהיה סגור לתקשורת, אך מיד לאחר הישיבה החלו חברי הכנסת לפרסם את דבריהם מתוך הישיבה. 'כיכר השבת' מפרסם את ההקלטה המלאה מהישיבה הסגורה.

תחילה נאם יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, שאמר: "צריך להנגיש ולהבליט את הנקודה הזאת, בעיקר להראות מי היום רוצה לשנות את הזהות היהודית במדינת ישראל, את זה צריך להבליט, אין מה לעשות - בכלים הטכנולוגיים שיש היום זה עולה כסף, וצריך להשקיע כסף.

"אני מכיר את כל הוויכוחים של בחורי הישיבות 'מה רע ברפורמות' - לא צריך את כל הדברים האלה, עצם העובדה שמלינובסקי עומדת בראש הוועדה של הדת - היא עושה לנו את העבודה בחינם, צריך רק להביא את הדברים שלה לציבור".

"אני אומר לכם את האמת", הוסיף דרעי, "כמי שהיה בקבינט הרבה שנים וליווה את כל הנושא האיראני, יש סכנה גדולה מאוד לגרעין האיראני אבל אצלי בוודאות - הסכנה של כל מה שהם עושים עכשיו לשינוי הזהות היהדות של מדינת ישראל - הוא הרבה יותר מסוכן למדינת ישראל מהסכנה של הגרעין האיראני".

יו"ר 'יהדות התורה, ח"כ משה גפני, אמר: "אכן אנחנו נמצאים במצב שצריך לקבל החלטות מה אנחנו עושים. יש מלחמת תרבות שמתנהלת פה. אם היה נושא פוליטי - היינו נכנסים לקואליציה הזאת ומקבלים תפקידים, אנחנו לא נכנסו מסיבות אידיאולוגיות, בגלל המטרות שלהם. המטרות שלהם זה אחד המלחמה נגד נתניהו והשני זה להפריד את הדת מהמדינה".

"הם הולכים על כל הקופה", הוסיף ח"כ גפני: "הם לא הולכים על חלק. הם לא הולכים לאט לאט, הם הולכים מהר. עבר החוק הזה של מלינובסקי שכל ראש ישיבה יכול לגייר, רב של ישיבה ציונית. הם לא מתביישים להשים את זה על השולחן, ואני לא חושב שיקום איזה יועמ"ש ויגיד שזה חוק לא חוקתי. אפשר לחסל את הכשרות בישראל ועושה את זה אותה אחת שלא אוכל כשר, הם הולכים על הכל".

יו"ר 'יהדות התורה' פנה לחברי הכנסת החרדים: "ההיסטוריה תשפוט אותנו, זה קרה במשמרת שלנו, שלא באשמתנו. אנחנו באופוזיציה יחד עם הציבור שרוצה שכן תהיה מסורת ויהדות. התפקיד שלנו להילחם בכל הכוח, להוריד את כל הכפפות. אנחנו מדברים על מלחמה של היוונים והמתיוונים. צריכים להוריד את הכפפות וללכת על זה בכל הכוח.

"המלחמה היא מלחמה באמת לחיים ולמוות היהודיים, האם אנחנו מאפשרים שהציבור היהודי בישראל תהיה להם לחיות חיים יהודיים, שם אנחנו נמצאים עכשיו".

ח"כ אורי מקלב טען: "אנחנו חייבים להגיד את הדברים במלוא החריפות, חייבים לאסוף את כל הציבורים בארץ ולהפריד בין העניין הפוליטי למלחמה על מסורת ישראל, המלחמה הזו אינה דבור פוליטי, אם נצליח להעביר את המסרים והציבור הרחב לא יישם את כל הרפורמות שלהם והמתווים שלהם זו תהיה תשובה הולמת".

יו"ר 'שלומי אמונים', ח"כ מאיר פרוש, הציע כי הציבור החרדי צריך להחרים את מוקדי הכוח המרכזיים במשק בשביל להפעיל לחץ על שר האוצר ליברמן.

לדברי חבר הכנסת פרוש, הציבור החרדי הינו הכוח הצרכני המאוחד הגדול בישראל ומונה למעלה ממיליון נפשות. נוסיף לכך את רשתות השיווק החרדיות שחלק גדול מהצרכנים שלהן אינו חרדי, והגענו לכוח צרכני בלתי מבוטל. "מספיק שנכריז שיש להחרים יצרן אחד בלבד, או מפעל אחד בלבד למשך חודש, והם יעמדו בפני פשיטת רגל שתחייב התערבות של משרד האוצר".

האזינו להקלטה המלאה מהישיבה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר