"היוונים והמתיוונים"

גפני: "לא לפחד להוריד את הכפפות, זאת מלחמת תרבות"

במהלך ישיבת ה'חירום' של הסיעות החרדיות, תקף ח"כ משה גפני את גזירות הדת: "התפקיד שלנו להילחם בכל הכוח, להוריד את הכפפות. זאת מלחמה לחיים ולמוות היהודיים" • הקלטות גפני (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90 )

במהלך ישיבת ה'חירום' של הסיעות החרדיות, תקף יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, את גזירות הדת: "התפקיד שלנו להילחם בכל הכוח, להוריד את כל הכפפות. המלחמה היא מלחמה באמת לחיים ולמוות היהודיים". האזינו להקלטה מהישיבה הסגורה.

לדבריו: "אכן אנחנו נמצאים במצב שצריך לקבל החלטות מה אנחנו עושים. יש מלחמת תרבות שמתנהלת פה. אם היה נושא פוליטי - היינו נכנסים לקואליציה הזאת ומקבלים תפקידים, אנחנו לא נכנסו מסיבות אידיאולוגיות, בגלל המטרות שלהם. המטרות שלהם זה אחד המלחמה נגד נתניהו והשני זה להפריד את הדת מהמדינה".

"הם הולכים על כל הקופה", הוסיף ח"כ גפני: "הם לא הולכים על חלק. הם לא הולכים לאט לאט, הם הולכים מהר. עבר החוק הזה של מלינובסקי שכל ראש ישיבה יכול לגייר, רב של ישיבה ציונית. הם לא מתביישים להשים את זה על השולחן, ואני לא חושב שיקום איזה יועמ"ש ויגיד שזה חוק לא חוקתי. אפשר לחסל את הכשרות בישראל ועושה את זה אותה אחת שלא אוכל כשר, הם הולכים על הכל".

יו"ר 'יהדות התורה' פנה לחברי הכנסת החרדים: "ההיסטוריה תשפוט אותנו, זה קרה במשמרת שלנו, שלא באשמתנו. אנחנו באופוזיציה יחד עם הציבור שרוצה שכן תהיה מסורת ויהדות. התפקיד שלנו להילחם בכל הכוח, להוריד את כל הכפפות. אנחנו מדברים על מלחמה של היוונים והמתיוונים. צריכים להוריד את הכפפות וללכת על זה בכל הכוח.

"המלחמה היא מלחמה באמת לחיים ולמוות היהודיים, האם אנחנו מאפשרים שהציבור היהודי בישראל תהיה להם לחיות חיים יהודיים, שם אנחנו נמצאים עכשיו".

לדבריו: "צריך להזעיק שמיים וארץ ולדבר עם כל העולם, לא רק בארץ, שיידעו שאנחנו לא אדישים למצב הזה. לא לחשוש מלהגיד את המילים הכי קשות, לא לחשוש מלעשות את הדברים הכי קשים מול הדברים שהם הולכים לעשות לנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר