חשיפת 'כיכר השבת'

הראשון לציון הגר"י יוסף צפוי להיעדר מהישיבה של כהנא

הרב הראשי, הראשל"צ הגר"י יוסף, צפוי להיעדר מכינוס הוועדה למינוי דיינים שתתכנס ברבנות הראשית • בלשכתו טוענים: אילוצי לו"ז • מקורבי מתן כהנא: מחרים במכוון (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: שמואל עמית)

הרב הראשי, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, צפוי להיעדר מכינוס הוועדה למינוי דיינים שתתכנס ביום ראשון בבניין הרבנות הראשית.

בשבוע שעבר הודיעו מלשכתו של השר לשירותי דת מתן כהנא העומד בראש הוועדה למינוי דיינים, לכל חברי הוועדה על כינוס ראשון בשבוע הבא בלשכת השר בשכונת גבעת שאול בירושלים.

בתחילת השבוע בחר השר כהנא להחליף את מיקום הכינוס, מלשכתו לאולם מועצת הרבנות הראשית, וזה בכדי לנסות ולרכך את העמדה של הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, שיסכים להשתתף בדיוני הוועדה.

הודעת לשכת הרב הראשי לשר כהנא

אך ביממה האחרונה הודיעו בלשכת הראש"ל ללשכת השר כהנא כי יש בעיה עם "לוח זמנים עמוס" וביקשו לדחות את מועד הישיבה.

מנגד, בלשכת השר כהנא טוענים כי מדובר בתירוץ של אנשי לשתכ הרב הראשי, וכי מדובר בהחלטה עקרונית שלא להשתתף בדיוני הוועדה.

הראשל"צ נגד כהנא: "איזה חורבן הוא יביא"

כזכור, בחודש שעבר נחשף לראשונה ב'כיכר השבת' כי הראש"ל החליט להחרים את דיוני הוועדה. גורם בכיר ברבנות הראשית הסביר את הצעד החריג ואמר ל'כיכר השבת': "בהיות ושר הדתות ממשיך לקעקע את כל ענייני הרבנות ורוצה שרבני ערים יגיירו מאות אלפים מעולי רוסיה הגויים לצד הרצון לתת את הכותל לרפורמים, אין סיבה לקיים איתו כל שיח".

הבכיר ברבנות המשיך להסביר את החלטת הראשון לציון להחרים את דיוני הוועדה למינוי דיינים: "השר כהנא רוצה שכהן וגרושה וממזרים יתחתנו בשגרירות קפריסין בישראל. הוא הרס את הכשרות. על פי החלטתו, הרב דוד סתיו מצהר - ייתן כשרות כפי מה שבא לו בכל ערי הארץ.

"כהנא רוצה למנות דיינים לבית הדין האזורי ולבית הדין הגדול שדעת גדולי ישראל אינה נוחה מהן. מרן הגר"ע יוסף אמר שעדיך שלא ימונו כלל דיינים מאשר למנות אותם".

"מכל הסיבות הנ"ל", מסכם הבכיר ברבנות: "הראשון לציון החליט להחרים את דיוני הוועדה, אלא אם כן כהנא יחזור בתשובה ויפסיק לשנוא חרדים, דבר שאין לזה שום סיכוי".

בשיעורו השבועי, תקף הראשון לציון את השר כהנא ואמר: "הפרצה הזאת שכל אחד יכול לתת כשרות - את זה עושה שר הדתות בכדי למצוא חן בעיני דוד סתיו, זה שמרן אמר עליו שאין בו יראת שמים.

"שימו לב, מרן אף פעם לא דיבר על רב עיר במילים כאלו קשות, מרן פעם דיבר על איזה רב עיר, אמר עליו שהוא רשע? אמר עליו שאין לו יראת שמיים? שהוא מסוכן ליהדות? מעולם. הרב כיבד, אך פה לא. הרב הוריד את הכפפות".

"מי יודע איזה חורבן זה יביא", הזהיר הראשון לציון: "פה אנחנו מכריזים לכל הציבור היקר: תזהרו, לא לסמוך על כל הכשר והכשר. רק הכשרים טובים, מרבני ערים שהם טובים. יש רבני ערים טובים כמו הרב יצחק לוי. אני מזהיר את הציבור: לא לסמוך על כל מיני הכשרים שזה חורבן גדול מה שהם רוצים לעשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר