מחריפים את המאבק

ח"כ יעקב אשר הזהיר במליאה: "אם נצטרך - ננהל ספרי יוחסין"

בנאום סוער בכנסת, בו הזהיר מפני סכנות הממשלה לצביון היהודי במדינה, אמר ח"כ אשר כי אם הממשלה תקדם מתווה גיור הרסני - החרדים לא יהססו לנהל ספרי יוחסין • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: אוליבייה פיטוסי/FLASH90)

לאחר כינוס ה'חירום' של הסיעות החרדיות בו הוחלט על הסברה ממוקדת לקהל הדתי והמסורתי כדי להבהיר שכמו מתווה הכותל גם שאר הרפורמות שמקדמת הממשלה בנושאי הדת מסוכנות לצביונה היהודי של המדינה - עלה ח"כ יעקב אשר לנאום אופוזיציוני סוער.

"על מה אנחנו זועקים, על מי אנחנו רוצים להגן, ממה אנחנו פוחדים?", פתח אשר בצרור שאלות רטוריות, "בבני ברק יישאר היופי של שבת המלכה כפי שתיאר אותו ראה"מ המנוח מנחם בגין ז"ל, הנכד שלי ימשיך לשמור כשרות, בשבת האחרונה בדרך לביהכנ"ס מישהו נתן לו סוכריה והוא בטבעיות פונה אליי 'סבא זה כשר?', עליו אני לא מודאג".

אשר המשיך: "גם רפורמת הגיור לא תפגע במשפחותינו, אם נצטרך חלילה נדע גם לנהל ספר יוחסין, נכדינו לא יתחתנו עם גויים, אז על מה אנחנו נאבקים, בשביל מי אנחנו נאבקים, למה אנחנו נאבקים על שמירת מעמדו של מוסד הרבנות הראשית, לא היינו מעולם הצרכנים הגדולים של שירותי הרבנות הראשית, אז מה אנחנו רוצים?.

"אנחנו לא נלחמים מלחמה חרדית", הסביר ח"כ יעקב אשר, "זו לא מלחמה שלנו, היא שלנו מדין ערבות שיש לנו לציבור הדתי, המסורתי, הציבור החילוני שכן רוצה מסורת, והלוואי שנלמד מהציבור המוסלמי איך הם שומרים על המסורת,
מיליוני יהודים במדינה שלא מקפידים על קלה כבחמורה אבל רוצים צורה יהודית, הם הרוב היהודי השקט והדומם".

ח"כ יוראי להב הרצנו מ'יש עתיד' ניסה לתקוף את אשר בהערת ביניים: "מה ייצא לך מיהדות בכפיה?". אשר קטע אותו: "תשתוק". הרצנו ענה לו: "אני חבר פרלמנט, מותר לי להעיר לך". אשר לא נותר חייב: "אתה מתאים אולי לפרלמנט באירופה, אתם מנסים להפוך את ישראל למדינה ככל העמים".

את נאומו הסוער סיים אשר בזעקה מנהמת לב: "זו לא מלחמה חרדית, זו מלחמה י-ה-ו-ד-י-ת-!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר