האיום הצבאי עולה מדרגה

גנץ ושר ההגנה ידונו בתרגילי תקיפת מתקני הגרעין באיראן

שר הביטחון המריא הלילה לביקור בוושינגטון, שם יפגש עם בכירים אמריקניים, בהם מזכיר ההגנה לויד אוסטין • דיווח: העמיתים ידונו בתרגילים ל"תרחיש הגרוע ביותר" - הרס מתקני הגרעין (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שר הביטחון גנץ ומזכיר ההגנה אוסטין. ישראל וארה"ב מתקרבות בתפיסת המחשבה האיראנית (צילום: תומר נויברג, פלאש 90 )

שר הביטחון, בני גנץ, ושר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, צפויים לדון בתרגילים צבאיים שיתכוננו לאפשרות "הגרועה ביותר", והיא השמדת מתקני הגרעין באיראן בפעולות מהאוויר, אם המשא ומתן שמקיימות המעצמות מול איראן ייכשל - כך אמר הלילה (בין רביעי לחמישי) בכיר אמריקני לסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

גנץ המריא במהלך הלילה לביקורו המדיני בוושינגטון, שם הוא עתיד להיפגש עם אוסטין ועם מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, בניסיון לרתום אותם להרחבת העיצומים על איראן כדי לאלץ אותה לסגת מתוכניותיה הצבאיות.

לפני המראתו לארה"ב אמר גנץ: "אני יוצא לביקור חשוב אצל ידידתנו הטובה ביותר, להיפגש עם מזכיר ההגנה אוסטין ומזכיר המדינה בלינקן. בפגישות נדון בדרכים לשמר את העליונות הביטחונית של ישראל באזור ובאתגרים הביטחוניים, ובראשם ההתמודדות עם התוקפנות האיראנית. איראן היא איום על שלום העולם, על האזור ומבקשת להפוך לאיום קיומי על ישראל. בפגישות נדון בדרכי הפעולה האפשריות בכדי להבטיח את עצירת הניסיון שלה להגיע למרחב גרעיני ולהרחיב כך את פעילותה באזור".

שר הביטחון מגיע לוושינגטון אחרי שבמהלך השבוע קיים ראש המוסד, דוד ברנע, סבב פגישות בבירת ארה"ב עם עמיתיו. ברנע לקח עמו לארה"ב חומר מודיעיני התומך בהערכות הישראליות, לפיהן באיראן לא מתכננים לסגת מהתוכנית הצבאית.

מקביל לשיחות הגרעין המתקיימות בווינה, זאת ברקע העובדה שבארצות הברית ובאירופה לא מרוצים מההצעות ומהדרישות שמגישה איראן, שהעלו את חשש המעצמות כי איראן מנסה להרוויח זמן בעודה ממשיכה להתקדם בתוכנית הגרעין שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר