מסתמן

הפטור מוויזה לארה"ב יינתן בעוד כשנה

שגריר ארה"ב בישראל מסר לשרת הפנים את נתוני מסורבי הוויזה, כאשר 40% מהדחיות היו מ"סיבות טכניות" בשגרירות • האמריקנים, מצידם, הציבו תנאי לביטול הצורך בוויזה (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכניסה לשגרירות ארה"ב בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המגעים בין ישראל לארה"ב על הענקת הפטור המיוחל מוויזה נמשכים, ובירושלים חשים התקדמות, עם הגעת השגריר הקבוע של הנשיא ג'ו ביידן לישראל, תום ניידס.

ע"פ דיווח אמש (רביעי) ב'חדשות 12', ניידס נפגש השבוע עם שרת הפנים, איילת שקד, והעביר לה את נתוני מסורבי הוויזה הישראליים, מהם עולה כי 40% מהבקשות נדחות בשל עניינים טכניים בלבד, כמו תמונות לא מעודכנות, מספר טלפון נייד שגוי או אי הגשת מסמכים מתאימים מצד הורים לקטינים. דחיית ההליך בפעם הראשונה, בשל סיבות שגרתיות אלו, מובילה את האמריקנים להתייחס לישראלים הללו כבר כ"מסורבי כניסה".

אך חוץ מזה, חלה התקדמות בדרך אל המטרה המיוחלת, והיא ביטול מוחלט של חובת הוויזה לארה"ב. ע"פ הדיווח, השגריר האמריקני העביר לשרת הפנים בקשה לפיה ישראל תשפר את היחס שלה לאזרחים אמריקניים ממוצא פלסטיני שנכנסים לישראל.

בירושלים מוכנים להסכים לבקשה הזו, ובשב"כ כבר מתחילים לפעול ליצירת מתווה בטוח, ואילו הצדדים יגיעו לסיכום הסופי, הצפי הוא שבסוף השנה האזרחית הבאה, בעוד כשנה, ישראלים כבר יוכלו לבקר במעצמה הגדולה בעולם ללא צורך באישור מטרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר