רוצח אכזרי

באמצעות גרב: פוענח רצח מלפני שש שנים

הפרקליטות תגיש היום כתב אישום, כנגד אדם המואשם ברצח קשיש בן 92 לפני 6 שנים • תיק הרצח נפתח מחדש, בעקבות התפתחות טכנולוגית בתהליך הפקת ראיות DNA (משטרה)

רצח במעלות. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

פרקליטות חיפה תגיש היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה, כתב אישום כנגד תושב מעלות בן 35, המואשם ברצח שהתרחש מלפני שש שנים.

באוקטובר - לפני 6 שנים בשעות לפנות בוקר, הוזנקו שוטרי משטרת ישראל לזירת רצח בתוך דירה בעיר מעלות. בדירה נמצאה גופת קשיש כבן 90 ועליה סימני אלימות קשים, בחוות דעת הפתולוג, נקבע כי מותו נגרם מחבלות בראש וחניקה.

מחקירת הזירה עלה, כי הרצח בוצע במהלך מאבק של הקשיש עם פורץ שנכנס לדירה. הפורץ שניסה להחריש את תנועתו נכנס לדירה ללא נעלים, אך הופתע מערנותו של הקשיש והחל לתקוף אותו באכזריות באזור הפנים עד אשר גרם למותו. במהלך התקיפה אחת מגרביו של החשוד נפלה ונשארה בצמוד לגופה.

במהלך החקירה ולאורך השנים ניסו החוקרים להפיק פרופיל DNA מהגרב, אך ללא הצלחה.

בעקבות התפתחות טכנולוגית בתהליך הפקת ראיות DNA, חוקרי משטרת ישראל חוזרים ובוחנים ראיות שתפסו בתיקים לא מפוענחים. ואכן בחינה מחודשת של הגרב שנמצאה בזירה אפשרה הפקת פרופיל DNA אשר הוביל לחשוד ברצח, תושב העיר שהיה בן 25 בזמן הרצח.

חקירה סמויה נפתחה והחוקרים החלו אוספים ראיות כנגד החשוד, עם ביסוס החשד, החשוד נעצר ולאחר 50 יום של חקירה מאומצת, הצליחה המשטרה לאסוף ראיות נוספות שהביאו להגשת כתב אישום

ראש מחלק רצח בימ"ר צפון רפ"ק אריק לוגסי אמר הבוקר: "חקירת הרצח הביא אותנו להכרות עם מהלך חייו של הקורבן, מר סמיון ויולין ז״ל בעברו קצין בצבא האדום שנלחם במלחמת העולם השניה בנאצים. עלה לארץ ופיתח את תחום הסייף התחרותי בעיר מעלות, לוחם אמיתי, שגם בגילו המופלג (93) ניסה להאבק עם פורץ צעיר בכמעט 70 שנה ממנו. אנחנו מסופקים מכך שהחשוד לא יחמוק מעונש, ואנחנו עושים הכל ולא מרפים כדי להביא לפענוח עוד מקרי רצח, גם אם עברו שנים רבות מאז שבוצעו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר