"חייבים לעזוב את העבודה"

הפוסק מב"ב: "הבוסים שמקשים על עובדות יתנו את הדין"

בשיעורו היומי, התייחס הפוסק הבני ברקי, לתופעה הפושה לאחרונה, של בוסים חרדים שמתעמרים בעובדות שלהם ואמר: "הם יתנו את הדין; חייבים לעזוב את העבודה אצלם - זו לא השתדלות" (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגרי"א דינר (צילום: דוד קשת)

רב מרכז העיר בני ברק, הגאון רבי יהודה אריה דינר, תקף בחריפות את מנהלי החברות שמקשים על העבודות; "צריך לעזוב את העבודה אצלם", פסק הרב דינר.

בשל מקרים רבים שהגיעו לאחרונה, אל פתחו של הפוסק הבני ברק, שבוסים חרדים מרשים לעצמם להתעלל בעובדות שלהם - כביכול בשל אילוצי קורונה, הרב דינר עצר את שיעורו השבועי ודיבר בחריפות על הנושא.

לדברי הרב דינר, "לאחרונה יש הרבה תלונות של אנשים שנשותיהם הצדקניות עובדות בכל מיני משרדים ומקומות ציבוריים, והם באים לשאול שנשותיהם רוצות לעזוב את העבודה, בגלל שהבוס או הבוסית שלהן מאוד מקשה עליהן, צועק עליהן ומעיר להן כל הזמן. ופשוט הנשים צדקניות באות הביתה שבורות, וזה חוזר על עצמו כל הזמן, והם באים לשאול האם נשותיהן צריכים לעזוב את העבודה בגלל זה".

"ברור שאם יש בוס או בוסית", אמר הרב דינר, "שמקשים - אז זו לא השתדלות, זו לא מחובת ההשתדלות להיות תחת בוסית כזאת, צריכים להעיף את הבוסית הזו".

"הבוסים הללו עתידים ליתן את הדין", אמר הרב דינר והסביר, "ידוע בשם החזו"א שיש על זה 'לא תרדה בו בפרך' יש לאו שאסור להקשות על אדם בעבודתו, וחוץ מהאיסור שהם עושים יש גם 'בן אדם לחברו' שהם ממררים את החיים שלהם, מספיק המסירות נפש של נשים צדקניות שיוצאות לעבודה כדי להחזיק את הבעל שישב וילמד, אז צריך גם להקשות עליהן? צריך לכבד אותן, ולהקל עליהן כמה שיותר, ולתת להם את ההרגשה הטובה ביותר".

"רבותי", סיים הגרי"א דינר את דבריו ויצא בקריאה: "צריכים לומר את זה לכל המעבידים לא משנה אם זה בוס או בוסית, הם צריכים לדעת ש'לא תרדה בו בפרך' והוא עתיד ליתן את הדין על כל זה, וחייבים לעמוד על הדברים האלו. לא סתם לבזבז כסף ולבזבז זמן, אבל הכל ברוח טובה ונעימה, בלי לחץ רבותי, חבל למעבידים האלו. אותם שיעברו איסורים הם גורמים וממררים את חייהם של העובדים והעובדות זה לא פשוט ממילא גם בבית גם כן כבר אין מצב רוח, והכל על חשבונם".

"השם יעזור שיהיה רק הפוך שאישה שמוסרת נפש לצאת לעבודה שתחזור הביתה בשמחה. גם שזכתה להביא פרנסה וגם שעבדה עבודה טובה, וכך נעשה מצב רוח טוב בבית, וממילא גם הבעל ילמד יותר טוב, וכל זה מתייחס למעביד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר