סערה ברשת

על פי בקשה: ערוץ הכנסת 'העלים' ח"כים?

טענות כי בערוץ הכנסת ניתנה הוראה למנהלי התוכן לא לעלות תכנים מביישים של השר יאיר לפיד ויו"ר הכנסת מיקי לוי. הערוץ: "פרסום שקרי המהווה עילה לתביעת דיבה" (חדשות)

מגל (צילום: Flash90)

שערוריה: בערוץ הכנסת ניתנה הוראה למנהלי התוכן לא לעלות תכנים מביישים של ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ויו"ר הכנסת מיקי לוי, כך על פי פרסום ראשון של ינון מגל.

על פי גורמים בכירים בערוץ, ההוראה להגן על לוי הגיעה מרגע כניסתו של מנכ"ל הערוץ אלעד רונן לתפקידו, כשההוראה לגבי לפיד הגיעה מאז הפרשה בה טען כי נורה בלבנון, טענה שהוכחה לאחר מכן כשקרית.

כזכור, מנכ"ל הערוץ והעורך הראשי אייל אופנהיים הם עובדי חברת RG שקיבלה את הזיכיון להפעלת הערוץ שניתן על ידי יו"ר הכנסת. על פי פרטי הזכיון, אסור ליו"ר הכנסת להתערב בתכנים אלא במקרים חריגים של ביזוי הכנסת.

על פי הדיווח, הבכירים ציינו עוד ארועים שבהם היתה התערבות בהעלאת התכנים, כך בסרטון שיצא על ח"כ יוליה מלינובסקי אוכלת סנדוויץ' במהלך ישיבה, וסרטון נוסף של ח"כ קרן ברק מטיחה ביו"ר הכנסת מיקי לוי אירועים מביכים שלו מן העבר. הגורמים תקפו את ההתנהלות וטענו כי תפקידו של ערוץ כנסת אינו להיות "מגן הקואליציה".

באופן חריג, פרסם ערוץ הכנסת במענה לפנייתו של מגל מכתב מקיף בו הזים את הטענות, "בהמשך לפנייתך אלינו מהיום לפיה בכוונתך לפרסם כי ערוץ כנסת נתן הוראה למנהלי התוכן "לא לגעת בראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ויו"ר הכנסת מיקי לוי", ובכך למעשה לפרסם דברי שקר כאילו לערוץ אג'נדה פוליטית כזו או אחרת, ראה שני מיילים שנשלחו למנהלי התוכן בערוץ, מהם עולה באופן חד משמעי שהם קיבלו הוראה לשמור על ייצוג הוגן ומאוזן לכל קשת הדעות והמפלגות מימין ומשמאל, מהאופוזיציה והקואליציה", נכתב, "זאת בהתאם למטרתו וייעודו של הערוץ כפי שהוגדרו ברישיונו".

"מהמיילים ניתן לראות כי בקשר ליאיר לפיד, הפוסט עצמו הציג מצג שאינו תואם את המציאות. הערוץ הורה למנהלי התוכן להקפיד על מטרתו ואופיו המאוזן של הערוץ – כאשר הצפת סרטון משנת 2015 שאינו קשור לעבודת הכנסת השוטפת (שסיקורה היא מטרת הערוץ), חורג לטעמנו ממטרות אלו. אין המדובר בהוראה ספציפית לגבי "שמירה" על יאיר לפיד אלא הוראה על שמירה על הקו הנקי והמאוזן של הערוץ, ומיקוד הסיקור במטרות שהוצבו לו, המחויב, גם מהרישיון וגם מנורמות עיתונאיות", נטען בתוקף.

"מהמיילים ניתן לראות כי בקשר ליו"ר הכנסת, הונחו אנשי התוכן לפרסם פוסטים שליליים רק אם תהיה הצדקה מובהקת, מבוססת ובעלת חשיבות ציבורית וכשמדובר על יו"ר הכנסת הכוונה גם למוסד הכנסת ועובדי הכנסת. אין המדובר בהוראה ספציפית לגבי מיקי לוי אלא הוראה לגיטימית שבאה לשמור על כבוד הכנסת ומוסדותיה ועל מקצועיותו של הערוץ ומטרותיו".

לסיום הזהיר הערוץ את מגל מפני תביעה: "כל פרסום מצדך אחר אשר יקשור לערוץ קו פוליטי כזה או אחר או "שמירה" על פוליטיקאי כזה או אחר, לאחר שכל העובדות הברורות מצויות כבר בפניך, הינו שקרי, יהווה פרסום דיבה מכוון, חריגה מנורמות עיתונאיות, יגרום לפגיעה בערוץ ובמנהליו, ואנו לא נהסס לפנות להליכים משפטיים בעניין".

(המיילים שנשלחו למגל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר