חזקים מול בריונים

כישלון שהוא בעצם ניצחון // ציקי ברנדוין

כלל ידוע במשא ומתן: אף פעם אל תראה את החולשה שלך - ותזהה את החולשות של היריב. איראן לא סתם מתנהלת בבריונות מול המערב, והמערב צריך לדעת להגיד עד כאן (טור)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ראיסי וביידן (צילום: shutterstock)

בשנת 2015 החברה הטובה ביותר של ישראל, ארה"ב, ביצעה את אחד מהצעדים שבישראל ראו כחלום בלהות. נשיא ארה"ב ברק אובמה הורה לחתום על הסכם גרעין עם איראן.

כעבור מספר שנים, מחליפו של אובמה, טראמפ, החליט לפרוש מההסכם - צעד דרמטי שעשה רעש בכל העולם. זמן קצר אחרי סיום כהונתו של טראמפ - המערב ציפה רק לדבר אחד: לחזור להסכם הגרעין. והאיראנים לא טיפשים, הם הבינו את זה.

אחרי תקופה ארוכה של סנקציות כלכליות כבדות על איראן - שלטון האיתוללות כמעט ו'עשה טובה' למערב להגיע לשיחות, והמערב, החליט להגיע לשיחות - גם אם בעמדה חלשה מאוד.

לא הייתי בשיחות הסגורות בין איראן למעצמות, אבל לו הייתי זבוב על הקיר אני מניח כי המילה שנאמרה הכי הרבה פעמים בדיונים היא המילה 'סנקציות'. לאיראן פשוט לא אכפת מהמערב. הוא מבין שהוא רוצה הסכם גרעין חדש כמעט בכל מחיר.

כלי התקשורת ברחבי העולם בתקופה האחרונה שידרו את ההלם מהבריונות האיראנית לדרוש כל כך הרבה בתמורה לכל כך מעט. אז כן, אם מישהו רוצה משהו מאוד, והצד השני סוחר טוב - המחיר יזנק.

עדיין לא מאוחר להציל את כבודו של המערב החזק, מול איראן החלשה והביריונית. הגיע הזמן שהמערב יגיד לאיראן - עד כאן!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר