'המבדיל' | כל מוצ"ש

המסע מ"קירוב קרובים" ל'נצח יהודה' • צפו

הרב מוטי קורנפלד מתארח אצל זלמן שטוב כדי לספר על המסע בעקבות הילדים שלנו, משנות ה-70 אז החלו להיפתח ישיבות ל'קירוב קרובים' ועד לפעילות ב'נצח יהודה' (המבדיל)

מוטי קורנפלד עם זלמן שטוב (צילום: אברומי לינשה | הפקה: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית 'המבדיל' אצל האמן זלמן שטוב, הרב מוטי קורנפלד כדי לספר על המסע בעקבות הילדים שלנו, משנות ה70 אז החלו להפתח ישיבות לקירוב קרובים ועד לפעילות כיום בנצח יהודה.

בתחילת דרכה של תנועת התשובה, פעלו בארץ שתי ישיבות לקירוב רחוקים; ישיבת אש התורה וישיבת התפוצות, אך לא היו ישיבות שפעלו לקרב את הקרובים שעזבו.

אותן ישיבות לא רצו לערב בתוכן אנשים שהיו במערכת, כיוון שהתפיסה שלהם שונה מחדשים שזה עתה הכירו את העולם התורני.קורנפלד עולה לארץ ישראל ומגיע ללמד בישיבת נווה ציון שבטלזסטון, אולי הישיבה הראשונה מסוגה לבחורים אמריקאים.בשנת 92 יוצא ביטאון מערכת ראשון מסוגו בארה"ב במה שנקרא Of the derech, שם דיברו בגלוי על התופעה שהולכת ומתרחבת בעולם. לפני זה הנושא מעולם לא דובר בפורום מרכזי כל כך.

זהו אחד הדברים שמציקים מאוד לקורנפלד במשך כל שנות הקירוב, הדחיקה החוצה של אותם צעירים שניסו עולם חדש. "לכל אחד יש בפנים אמת שהוא רוצה לגעת בה", אומר קורנפלד, "כשאנחנו מוציים אותם החוצה אנחנו מנתקים אותם מכל מקום".

במשך השנים דפוס הפעולה הזה חוזר על עצמו, החיבוק, ההבנה וההסברה להורים שילדיהם יכולים לצאת אחרת, והחובה עליהם היא לאהוב, למרות השוני, זוהי הדרך היחידה שבה הם יכולים לפעול עדיין כמשפחה. כיום קורנפלד מתעסק בנערים בנצח יהודה, שם הוא מוכר כרב שמביא ממתקים בכל פעם שהןא מגיע לדבר.

הוא פעיל בקרב חיילים שבאו מחול, ומחפשים משמעות.קורנפלד שבזמנו עסק במוזיקה אף הוציא עם בנו, דני, שיר שעוסק בהבדלים בין הדורות, דו שיח מרתק בין האב לבן, שיר שזכה לצפיות רבות ועורר סביבו שוב את השיח הלא נגמר, כיצד אפשר להמשיך הלאה גם כאשר הבן נמצא במקום שהוריו אינם שם.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וחורף בריא.צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר