בנט הציע סיוע

ארה"ב: לפחות 83 הרוגים ועשרות נעדרים

יממה אחרי אחת מסופות הטורנדו הקשות בתולדות ארה"ב, מניין ההרוגים עלה ללפחות 83 בני אדם - כשעוד עשרות עדיין מוגדרים כנעדרים. הנשיא ביידן הכריז על אסון בקנטקי (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: 27 א')

בתוך שש מדינות בארה"ב מתנהלים מאמצי חילוץ אחרי עשרות לכודים שנפגעו בסופת הטורנדו הקטלנית שארעה במהלך השבת.

רבים מההרוגים הם עובדי מפעל לייצור נרות בקנטקי שקרס על גבי 110 עובדי המפעל ששהו במקום. רק במפעל עצמו דווח על עשרות הרוגים, ומושל קנטקי טען כי המספר יכול לעלות עד למאה הרוגים רק במפעל עצמו. בשל כך, הכריז נשיא ארה"ב על סופת ההוריקן בקנטקי כאסון.

עד כה חולצו ממפעל הנרות 40 בני אדם, ועוד 60 בני אדם עדיין נותרו מתחת להריסות. מושל קנטקי אמר כי הסיכויים להוציא מישהו מהם בחיים - נמוך. "יש שם ברזלים כבדים עם מכוניות שחנו עליהם, ובנוסף בתוך המפעל היו חביות עם חומרים כימיים מסוכנים - לא רואה הרבה סיכויים למי ששם" אמר המושל.

באילינוי, טנסי וארקנסו מצאו את מותם שישה בני אדם בסופה הכבדה בה הרוחות הגיעו למהירויות עצומות של 365 קמ"ש.

חוץ מ-30 סופות הטורנדו הכבדות שנרשמו, בארה"ב חוששים מסופות נוספות שעשויות להכות שוב בעוצמה במדינות ארה"ב.

ברשת הופצה הקלטה של אחת מעובדי מפעל הנרות כשהיא שוהה במקלט ואמרה למוקדי החירום כי "נפגענו מהוריקן, אני עובדת במייפילד, אנחנו לכודים". עוד אמרה האישה העונה לשם קיאנה לו "בבקשה, חבר'ה. אנחנו צריכים עזרה. אנחנו במפעל נרות במייפילד. בבקשה, תשלחו לנו עזרה. הקיר תקוע עליי. אף אחד לא יכול להגיע אלינו, בבקשה. תתפללו למעננו".

סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר