פירות נתניהו

בנט נחת באבו דאבי לביקור ראשון של רה"מ ישראלי באיחוד האמירויות

ראש הממשלה נפתלי בנט, נחת באיחוד האמירויות שחתמה שלום עם ישראל בימי ראש הממשלה הקודם, בכך בנט היה למנהיג ישראל הראשון שנוחת במדינת המפרץ (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים צח, וידאו: עומר מירון)

ראש הממשלה נפתלי בנט נחת הערב (ראשון) באבו דאבי, ועשה היסטוריה בתור ראש ממשלת ישראל הראשון שמגיע למדינת המפרץ החזקה כלכלית.

בדבריו - בעלייה ובירידה מן המטוס - לא חלק בנט כבוד לראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, שהוביל את ישראל ל"הסכמי אברהם", שאחת מן המדינות בהסכמים היא איחוד האמירויות, זאת בשונה משר החוץ שלו, יאיר לפיד, שכינה בעבר את נתניהו "אדריכל ההסכמים".

מטוס ראש הממשלה בנט חצה בדרכו לאבו דאבי את השטח האווירי של סעודיה - על פי הדיווח ב'כאן' קדם לכך תיאום עם הסעודים. סוגיית מעברם של מטוסים ישראלים מעל שמי המדינה עדיין נמצאת במחלוקות, ויש ניסיון להגיע להבנות בנושא בתיווך ארה"ב.

בנחיתתו התקבל בנט ע"י שר החוץ של איחוד האמירויות, השייח' עבדאללה בן זאיד, שהיה נציג המדינה גם במעמד חתימת ההסכמים לפני יותר משנה בבית הלבן בוושינגטון.

ראש הממשלה, שעתיד להיפגש עם מנהיג המדינה, יורש העצר מוחמד בן זאיד, כינה את הביקור "היסטורי" ואמר כי "הביקור נועד להעמיק את שיתופי הפעולה בין המדינות בכל התחומים. היחסים מצוינים וענפים, ועלינו להמשיך לטפח ולחזק אותם, ולבנות את השלום החם בין שני העמים".

בנחיתתו אמר בנט לשר החוץ האמירתי, כי הוא "נרגש" להגיע לאבו דאבי, "בביקור רשמי ראשון של מנהיג ישראלי כאן".

עוד אמר, כי "הביקור נועד להעמיק את שיתופי הפעולה בין המדינות בכל התחומים. היחסים מצוינים וענפים, ועלינו להמשיך לטפח ולחזק אותם, ולבנות את השלום החם בין שני העמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר