הפטירה הטרגית בקריית גת

אבי הפעוטה אדל ז"ל: 'ראיתי את ההחייאה בגן, חרב עולמי'

הרב שמעון אסולין, אביה של הילדה בת ה-2 שנחנקה משרוך בגן בגן הילדים ונפטרה, במונולוג אישי מצמרר • מקבל את הדין, משחזר את הרגעים הקשים ומעביר מסר למחנכים • החקירה נמשכת (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המשפחה, תמיר סטיינמן N12)

פחות מיממה חלפה מאז שהלכה לעולמה הילדה אדל אסולין ז"ל, בת השנתיים מקריית גת. אביה, הרב שמעון אסולין, שלאורך הימים האחרונים הפציר בציבור להתפלל ולקרוע שערי שמים לרפואת בתו, שנחנקה משרוך בגד בחצר גן הילדים שבו שהתה, סיפר היום (שני) בכאב על דמותה.

"אהבתי אותה אהבת עולם", אמר הרב אסולין בכאב ל-N12. בהמשך תיאר: "הגעתי באותו היום לגן וחרב עולמי. ראיתי את הבת שלי עוברת החייאה, זה צער גדול. אתה לוקח ילדה לגן, מחזיר אותה לטיפול נמרץ ואחר כך לא מחזיר אותה בכלל".

בשלב הזה נשא מונולוג מצמרר של אמונה על האובדן הגדול והטרגי: "אנחנו מאמינים בני מאמינים, אנחנו חזקים. מותר לבכות מותר ולהצטער, אבל הקדוש ברוך הוא חזק יותר מאיתנו. הדבר היחיד שמחזיק אותי זה האמונה".

הרב אסולין ביקש גם להעביר מסר, בצל מה שאירע בגן, לכל הגננות ואנשי החינוך במוסדות השונים: "ילדים זה לא צחוק. אסור להוריד מהם את העיניים", אמר ל-N12, והדגיש: "עכשיו אנחנו חייבים להיות חזקים ואסור לנו ליפול, אנחנו מאמינים בני מאמינים, אסור ליפול".

הלווייתה של אסולין, אמש (צילום: מענדי קורנט)

במקביל חקירת המשטרה על נסיבות האירוע נחקרות. הפרטים הראשונים העולים מן החקירה הן כי בזמן ששיחקה במגלשה נכרך שרוך שיצא מהקפוצ'ון שלבשה סביב צווארה. המטפלת שהסתובבה בחצר לא שמה לב לכך. המטפלת, כזכור, נעצרה ונלקחה לחקירה. היא תיחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

בחקירתה, אמרה הגננת בין היתר: "לא ראיתי מה שקרה, אני שבורה".

עורכי הדין המייצגים את הנהלת המעון מסרו: "הנהלת המעון מביעה זעזוע ועצב עמוק מהאירוע ומוסרת את תנחומיה לבני המשפחה. אנו נמשיך לשתף פעולה עם משטרת ישראל על מנת לעמוד על נסיבות האירוע הקשה.

"חשוב להדגיש כי צוות המעון פועל על פי הנהלים וכי האירוע אינו כתוצאה מרשלנות חלילה, אלא מצירוף מקרים טרגי כפי שצפוי להתברר ע״י משטרת ישראל".

מסע ההלוויה נערך אמש בשעה 01:00 בלילה בהשתתפות מאות בני אדם, בני משפחה, רבנים ואישי ציבור. "על כל אחד ואחד מאתנו להתחזק ולחזור בתשובה", אמר אחד הרבנים, שהספיד במהלך ההלוויה. "ראיתי בשבוע האחרון את האימא שהיתה סביב אדל ע"ה, מראה שקשה היה לראות. על כולנו ללמוד מהנשמה הטהורה לראות רק טוב אחד על השני, לפרק את השנאה ולהרבות באהבת חינם".

לאחר מכן, נשא דברים אחד מרבני הקהילה שאמר: "אין לנו שום תלונות על הקב"ה שהוא יודע מה הוא עושה, אבל עלינו לדאוג לכך שחלילה לא ייווצר מצב שהקרבן שהקרבנו כולנו ילך לבטלה, ולכן על כולנו להתחזק בתשובה ובקדושה וטהרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר