העוול תוקן

חנק והיכה את החרדי אחרי התפילה: 11 שנים בכלא לתוקף

קהילת החסידים בקראון הייטס חוגגת את פסק הדין המשמעותי שהוטל על התוקף שחנק והיכה את הרב משה מוסקוביץ לפני כחמש שנים • "לא ברור מאליו", מגיב ל'כיכר' העסקן השכונתי הרב ברמן שליווה את התהליך: "תמרור לכל הפורעים" (חרדי)

שלמה מן | כיכר השבת |
המותקף משה מוסקוביץ' והעסקן השכונתי יעקב ברמן (צילום: באדיבות המצלם)

פסק דין דרמטי בקהילה החרדית בברוקלין: ג'יימס וינסנט, שתקף באלימות את הרב מוסקוביץ', חסיד חב"ד משכונת קראון הייטס בגיל 52, במהלך שבת אחר הצהרים, באנטישמיות - נידון ל-11 שנות מאסר.

נגד וינסנט עמד כתב אישום שכלל שבעה עשר סעיפים. לפני מעט יותר מחודש הוא הואשם בתקיפתו של הרב מוסקוביץ' לפני כארבע שנים. זה היה כשמוסקוביץ' חזר לביתו אחר תפילת שחרית. וינסנט חלף לידו וסינן לעברו: "יהודים, לקחתם את הבית ואת הכסף שלי".

הוא החל להכות ולחנוק את מוסקוביץ. בהמשך הכה אותו בראשו ובגרונו. שני עוברי אורח שחלפו בסמוך התערבו, והאנטישמי ברח תוך שמסנן מילות גנאי קשות נגד יהודים. שישה ימים אחרי האירוע נעצר וינסנט.

משפטו נפתח לפני כחודשיים ומשפחתו של הרב מוסקוביץ ביקשה מתושבי השכונה להשתתף בדיוני המשפט, באמצעים וירטואליים, ולהביע תמיכה. "בעלי הוכה באכזריות", כתבה אישתו לתושבי השכונה, "זה יכול היה להיות כל אחד אחר ממשפחתך. חשוב לי שתעמוד לצד הקהילה ושנציג נוכחות גדולה בבית המשפט".

תושבים חרדים בשכונה טוענים כי עובדת הרשעת התוקף לא ברורה מאליה. מקרים דומים בעבר, גם אחרי תפיסת תוקפים על רקע אנטישמי, נגמרו בקול ענות חלושה. העובדה שאף חבר מושבעים סבר שיש להאשים את התוקף בכל האישומים התקבלה בשמחה בקרב החסידים בקראון הייטס. המתוקף, הרב מוסקוביץ', צפה בדיון בשידור חי מביתו.

"שמח מאוד שהתוקף בא על עונשו", אמר מוסקוביץ זמן קצר אחרי שקיבל את הבשורה, "אני רוצה להודות לכל תושבי שכונת קראון הייטס, ובכלל לעדת חסידי חב"ד, שליוו אותי בכל התקופה הקשה וחיזקו אותי".

העסקן הרב יעקב ברמן מקראון הייטס, שליווה את התהליך המשפטי והיה נוכח יחד עם הרב מוסקוביץ בעת שזה שמע על פסק הדין אומר כי הרשעתו של ויסנט היא תמרור אזהרה לכל מי שיבקש לשחזר את מעשהו. "לפסק הדין הזה יש מסר שאנחנו נלחם ונגיע לתוקפים, לא ניתן שיפגעו פה ביהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר