"הוא מנותק" • צפו

מורה הדרך שזועם על ליברמן: "יגרום נזק"

שר האוצר קרא למורי הדרך "להחליף עבודה" בגלל גלי הקורונה הבאים והולכים, אבל לפי אהרן גולדהבר מדובר בצעד שיסב נזק רב לישראל, מבחינה תדמיתית וכלכלית (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מורה הדרך אהרן גולדהבר (צילום: ליאור מזרחי, כיכר השבת)

גל הקורונה החמישי, שישראל עומדת בפתחו ומנסה למנוע את התפרצותו, כבר פגע בענף שתמיד נפגע ראשון מהמגיפה - ענף התיירות: השמיים שוב נסגרו לתיירים שאינם בעלי תעודת זהות כחולה, וגלגל הכלכלה הזה שוב נחתך.

בניסיון לברוח מתשלומי פיצויים על אף הפגיעה הכלכלית הקשה, שר האוצר אביגדור ליברמן 'המליץ' למורי הדרך בישיבת הממשלה הקודמת "להחליף מקצוע" ועורר עליו זעם ציבורי נרחב, שנגמר בהתנצלות על הניסוח ובמתווה פיצויים חלקי.

אהרן גולדהבר, מורה דרך ומדריך טיולים, אמר בתוכנית הכלכלית של 'כיכר השבת' כי שר האוצר לא מבין כמה ענף התיירות חשוב למשק הישראלי, וכמה מורי הדרך חשובים בתוך המארג החשוב הזה: "ענף מורי הדרך עומד על כ-10,000 בישראל, ויש לו השפעות רוחב עצומות. נהגים, בתי מלון, בתי הארחה, מסעדות. יש כ-25,000 אנשים שמתפרנסים מהתיירות הנכנסת והמאורגנת", הסביר גולדהבר תחילה את ממדי התעסוקה.

"אנחנו עוזרים לתדמית של ישראל, לתיירים שחושבים שזה המקום הכי מסוכן ורע בעולם, ומספרים להם את סיפורה המדהים, המרתק והמגוון של ישראל", הסביר גולדהבר את נחיצות מורי הדרך.

"זו אמירה מנותקת מהמציאות. אולי מדינות אחרות יכולות לוותר על התיירות, ישראל לא יכולה. היא ארץ הקודש לשלושת הדתות, והם יבואו ויציפו את הארץ. אם הממשלה לא תשמור על התשתיות - מדינת ישראל רק תפסיד", התריע.

(צילום: ליאור מזרחי, כיכר השבת)

גולדהבר סיפר על הטלטלה הכלכלית שיצרה לו המגיפה: "הקורונה פגעה בנו (במורי הדרך; ר"כ) אנושות. בשנה הראשונה לא הייתה לנו עבודה. עשיתי הסבת מקצוע קטנה, ואח"כ הוספתי מקצוע נוסף של הדרכת טיולים במערכת החינוך, אבל לא כל מורי הדרך יכולים לעשות זאת. כאן בינתיים משאירים אותם ללא פרנסה. אי אפשר לבוא לאנשים שעוסקים באותה עבודה עשרות שנים ולומר להם למצוא עבודה חדשה. זה לא רק לא הוגן, זה גם לא חכם".

גולדהבר, המדריך בעיקר קבוצות חרדיות המגיעות הנה, אמר כי מימדי התיירות החרדית מגיעים לכ-150,000 בני אדם בשנה: "משפחות חרדיות גדולות באות בעיקר בקיץ ובחגים וגם מעט סביב ל"ג בעומר, ואז יש ביקוש מאוד רציני של הדרכה. החרדים יגיעו לפה בכל מקרה כי הם רוצים קברי צדיקים, והם יגיעו בהמוניהם".

לסיום, גולדהבר המליץ על פנינה בארץ ישראל ששווה לתייר בה, בהנחה שלא הייתם בה: "מבצר נמרוד למרגלות החרמון הוא מבנה מדהים, שיש ממנו נוף מהמם ועוצר נשימה. תגיעו לשם בשעות הבוקר, כשהאוויר צלול. תראו את כל צפון ישראל תחת רגליכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר