החמרה בהנחיות

בדרך לסגירת שמי ישראל? היום יוכרזו עוד 'מדינות אדומות'

ישראל מתכוונת להכריז על מספר מדינות אדומות נוספות בשל התחלואה המתפשטת בזן האומיקרון כשעל פי בכירים במשרד הבריאות הכיוון הוא סגירת השמים עם זמני בידוד ארוכים לשבים (אקטואלי)

נתב"ג (צילום: פלאש 90)

במשרד הבריאות מתכוונים להכריז היום (רביעי) על מדינות אדומות חדשות לצד כל מדינות אפריקה, בריטניה, דנמרק כשגם גרמניה ובלגיה צפויות בקרוב להיות אדומות. על פי הדיווחים גורמים מחמירים יותר רצו להכריז על כל האיחוד האירופי כאדום בשל היכולת לעבור ממדינה למדינה בקלות, אך בינתים הוחלט להתייחס לכל מדינה בנפרד. בנוסף, גם ארה"ב על הכוונת ועל פי בכירים במשרד הבריאות הכוונה לסגור את כל העולם בשל הקורונה כשלכל מדינה יינתנו 72 שעות התרעה כדי לאפשר לציבור להיערך.

הקריטריון למדינות אדומות הוא 10% תחלואה באומיקרון, הזן החדש שעד כה מתפשט בעולם אם כי יתכן מאד והתחלואה שלו קלה יותר מהזן הרגיל.

על פי הנהלים כעת, אסור לטוס למדינה אדומה ללא אישור ועדת חריגים, ובחזרה ממנה נדרשים לשבעה ימי בידוד. על פי המתווה החדש אמנם רק "לא מוגנים" יופנו לבידוד במלונית והם יישארו בה רק אם בדיקת ה-PCR שלהם תהיה חיובית אבל הצורך בבידוד ארוך יהפוך את הטיסה והחזרה ממדינות אלו לקשה ותביא לסוג של "סגירת השמים".

לפי ההחלטה, מיום שישי הקרוב "מוגנים" (על פי הגדרת משרד הבריאות) השבים לישראל ממדינות אדומות לאחר ביצוע הבדיקה בנתב"ג, יחתמו על "הסכמון" וייכנסו לבידוד ביתי למשך שבעה ימים, שבסופם יידרשו לבצע בדיקת PCR נוספת. לאחר תשובה שלילית בבדיקה זו, הם ישוחררו מבידוד.

לעומתם, הלא מוגנים השבים ממדינות אדומות יופנו לבידוד במלונית ורק לאחר קבלת תוצאה שלילית מהבדיקה עם הנחיתה הם יועברו לבידוד ביתי, אך יאלצו לחתום על "הסכמון" שיאפשר למדינה מעקב על הטלפון שלהם כדי לוודא שהם שומרים על הבידוד. מבודד שיסרב לתנאי פיקוח טכנולוגי ולפרטים המפורטים בחוק ייאלץ לשהות במלונית מטעם המדינה למשך כל ימי הבידוד.

במקביל מקדמת הממשלה את התו הירוק בקניונים. ההחלטה צריכה לקבל את יאשור הממשלה ואת אישור ועדת החוקה של הכנסת בראשותו של קריב שהביע בעבר את התנגדותו להחלטת מסוג זה. גם בממשלה ישנם מתנגדים להחלטה וטוענים שהיא מפלה ולא מחויבת בכלל מבחינה אפידמיולוגית.

לפי המתווה שהוצע כללי התו הירוק יוחלו על כלל מתחמי המסחר הסגורים (קניונים ודומיהם) שגודלם מעל 10,000 מ"ר, באופן הבא - בכניסה למתחם ייסרק התו הירוק על ידי אנשי הביטחון, וכל אדם שמציג תו ירוק שיאושר דיגיטלית יקבל צמיד בצבע אחיד (ישתנה באופן יומי) שיאפשר לנוע בצורה חופשית ברחבי הקניון. יהיה פטור מהצגת תו ירוק למי שייכנס לסופרמרקטים או חנויות פארם גם אם אינו מחוסן.

בעלי הקניונים מתנגדים כמובן להחלטה שצפויה לפגוע בהם באופן קשה ולהפוך את החנויות בקניונים לנגישות פחות. אתמול הודיע "פורום הקניונים ומרכזי המסחר", כי הוא מתנגד נחרצות לרעיון להחיל את התו הירוק על חנויות בקניונים, ולדרישה לסמן לקוחות לפי מחוסנים ולא מחוסנים.

במקביל כדי לקדם את ההתחסנות של אלו שעדיין לא התחסנו הוגשה גם החלטה אחרת, שגם היא כפופה לאישור הממשלה וועדת החוקה, ילדים ומבוגרים שחוסנו בחיסון ראשון בלבד יהיו זכאים לקבל תו ירוק זמני, שיהיה בתוקף ל-30 ימים ממועד קבלת החיסון הראשון.

בינתיים, משרד הבריאות הודיע כי מספר המאומתים לזן האומיקרון בישראל עלה ל-89. מתוכם 57 שהגיעו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה וטורקיה; 21 מאומתים שבאו במגע עם שבים מדרום אפריקה, אנגליה וצרפת; ו-10 שנדבקו בקהילה (בשלושה אירועים שונים).

מתוך אותם 89 מאומתים, 21 "לא מוגנים" ו-67 "מוגנים". מבין 239 המאומתים ואלה שיש לגביהם "חשד הגבוה", ל-94 יש סימפטומים, ל-143 אין סימפטומים כלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר