ההתנפלות על שולי המתיישבים

שר החוץ מצטרף למתקפה: "חוליגנים אלימים, נטפל בהם"

במילים קשות התנסח יאיר לפיד, בראיון למגזין אמריקני, נגד 'טרור יהודי' של מתנחלים בשולים, ואיחד בין חברי כנסת במשותפת התומכים בטרור לאנשי ימין קיצוני • "מטילים כתם על מדינת ישראל" (ארץ)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
שר החוץ יאיר לפיד (צילום: Gili Yaari/Flash90)

השר לביטחון הפנים עמר בר לב הצית השבוע מחאה סוערת בעקבות דבריו על "אלימות מתנחלים", בלי להזכיר באותה הנשימה את אלימות המחבלים הערביים, שגונתה ללא הרף, כולל מצד שרת הפנים איילת שקד וחברי קואליציה נוספים, ולוותה בביקורת מרומזת של ראש הממשלה נפתלי בנט.

הערב (רביעי) מתפרסם בעיתון האמריקני המפורסם 'האטלנטיק' ריאיון עם שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שאומר מילים כמעט זהות נגד הדתיים-לאומיים שמתקוטטים עם החברה הערבית המתגוררת לידם.

"תהיה לנו אפס סובלנות כלפי הנושא הזה. הייתה לי שיחה ארוכה עם שר הביטחון שלנו, בני גנץ, שמקים כעת כוח משימה משלו כדי לוודא שזה ייפסק. נטפל בהם בדיוק כפי שצריך", הצהיר לפיד וכינה את הנערים הללו "מטילי כתם על מדינת ישראל".

"אני מסרב לדון בנושא כסוגייה פוליטית, כי זו לא עמדה פוליטית", אמר שר החוץ בריאיון. "מדובר בחוליגנים אלימים שמנסים לתת ספין פוליטי לעובדה שהם בדיוק זה. אנחנו מדברים על פושעים ש'אידיאולוגיה' ו'פוליטיקה' הם רק תירוץ עבורם"

לפיד, להבדיל מבר לב, נתן יותר משקל לאלימות ערבית נגד יהודים, אבל איחד בין חברי כנסת ברשימה המשותפת, התומכים בטרור, לאנשי ימין קיצוני: "שניהם תומכים בטרור, ואנחנו לא יכולים לקבל את זה. מי שתוקף אנשים חפים מפשע הוא חוליגן ופושע והוא יקבל יחס כזה".

כזכור, אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לנושא, ולדבריו של עומר בר לב, וצייץ בטוויטר: "המתיישבים ביהודה ושומרון סובלים מאלימות ומטרור, יום יום, עשרות שנים. הם חומת המגן של כולנו ועלינו לחזק אותם ולתמוך בהם, במילים ובמעשים. תופעות שוליות יש בכל ציבור, צריך לטפל בהן בכל האמצעים, אבל אסור לנו להכליל ציבור שלם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר