עליית מחירים נוספת

ועדת המחירים: הגדלת מס על משפחתונים

אחרי שורה של מיסים חדשים, ועדת המחירים הגישה הבוקר טיוטת המלצה להטלת מס על המשפחתונים המפוקחים; "ההמלצה גובשה לאחר עבודה מקצועית מעמיקה" (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

מיסים נוספים: ועדת המחירים פרסמה היום (חמישי) להערות הציבור טיוטת המלצות בנושא תעריפי המשפחתונים, כשבמשרד האוצר מתכוונים לעלות את מחירי התעריפים של המשפחתונים המפוקחים בעוד למעלה מ-400 ש"ח.

לפי ההמלצות, התעריף החודשי במשפחתון מפוקח יעמוד על 2,432 ש"ח, לעומת כ-2,000 ש"ח כיום. כשבמד מדגישים כי התעריף ישמור על איזון בין רמת שכר נאותה למטפלות לבין מחיר סביר לשירות. וכן יבוצעו גם התאמות בגובה הסבסוד הניתן להורים במשפחתונים.

בנוסף, הוועדה ממליצה לבטל את התעריף השונה לתינוק ולילד, ולקבוע תעריף אחיד לכלל הפעוטות השוהים במשפחתון.

בישראל פועלים כיום כ-3,700 משפחתוני סמל, ושוהים בהם כ-18,300 ילדים. הפעוטות השוהים במשפחתונים זכאים לסבסוד מהמדינה, שגובהו נקבע בהתאם לדרגת הזכאות של משפחתם או לסבסוד על פי נהלי הרווחה.

במסגרת תהליך השימוע הציבורי תקבל הוועדה הערות מכלל הגורמים הרלוונטיים להמלצותיה, ולאחר השלמת התהליך תגיש המלצות סופיות לשרים.

בהודעת משרד האוצר נמסר כי "טיוטת המלצות הוועדה גובשה לאחר עבודה מקצועית מעמיקה, במסגרתה ערכה הוועדה תמחור מלא לכלל ההוצאות הנדרשות להפעלת משפחתון, לרבות הוצאות התפעול החודשיות, אחוזי התפוסה, שעות הפעילות בפועל ובחינת שכר מנהלות המשפחתונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר