אנטישמיות בירושלים

צעיר ערבי התעלל בחסר ישע חרדי ונעצר

משטרת ישראל עצרה הלילה צעיר ערבי מבית חנינא החשוד בעקבות סרטון שפורסם ברשת החברתית, שבו התחזה לשוטר והתעמר בחרדי חסר ישע בירושלים ואף צבט אותו (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק. וידאו: מתוך טקטוק)

משטרת ישראל עצרה הלילה (שישי) חשוד בעקבות סרטון שפורסם ברשת החברתית, שבו התחזה לשוטר והתעמר באדם אחר בירושלים.

הסרטון התפרסם ברשת הטיקטוק ובו נראה ערבי תושב מזרח ירושלים צוחק על בעל מוגבלות חרדי, אומר לו שהוא עצור בגלל ״גנבה של פחית קולה״ ושהוא צריך להראות לו תעודת זהות. בהמשך הסרטון הוא צוחק עליו ומשפיל אותו.

בתיעוד אחר אותו בחור מתעד כשהוא נכנס לבית מרקחת ברחוב בר אילן ומצלם כיצד הוא צובט חרדי באוזן. לאחר שהחלה להתעורר סערה בנושא, החשוד מחק את הסרטונים אך מאוחר מידי.

אמש המשטרה פתחה בבדיקה בעקבות הסרטון ובפעילות של היחידה המרכזית במחוז ירושלים, אותר במהלך הלילה החשוד במעשה. החשוד, תושב בית חנינא בשנות העשרים לחייו, נעצר והועבר לחקירה במשטרה.

מוקדם יותר יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר פנה לממ"ז ירושלים ודרש: "לעצור מייד את האנטישמי, מקומו בכלא".

בן גביר הוסיף, כי "מדובר במתעלל סדרתי שבחר לפגוע ביהודים, להתעלל בהם ולזכות על חשבונם בתשומת לב ציבורית. המשטרה צריכה לעצור אותו, ולהושיבו בכלא". בן גביר הזהיר בפנייתו לממ"ז כי אם המשטרה לא תטפל באירועים כאלו ביד קשה, המצב יחמיר ומקרים כאלו יתגברו. "צריכים להעניש את האנטישמים הבזויים האלו שפוגעים ביהודים ולהרתיע אחרים מלבצע בעתיד מעשים דומים".

המשטרה ביקשה הבוקר להאריך את מעצרו בחשד לעבירות של התעללות נפשית ‏בחסר ישע והתחזות לשוטר, אבל השופט אופיר יחזקאל החליט לשחרר את החשוד למעצר בית. בהחלטתו כתב השופט, ש"קיימת עילת מסוכנות כמו כן גם עילת שיבוש. עם זאת, אני סבור כי ניתן לאיין את המסוכנות באמצעות חלופת מעצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר