גל האומיקרון

פרופ' חזי לוי: ייתכן והייתי שוקל מנה רביעית

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר פרופ' חזי לוי התייחס לעליה בתחלואת האומיקרון והעובדה שגם מחו נדבקו בו ואמר כי ייתכן והיה שוקל כבר מנה רביעית לפחות בקרב מבוגרים (ארץ)

פרופסור חזי לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר פרופ' חזי לוי, התייחס לעליה בתחלואת ווריאנט האומיקרון והעובדה שגם מחוסנים בשלוש מנות נדבקו בו ואמר כי ייתכן והיה שוקל כבר מנה רביעית לפחות בקרב מבוגרים עם מחלות רקע. את הדברים אמר לוי בראיון עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm.

פרופ' לוי הסכים עם דברי בנט אמש, כי אנו כבר בגל החמישי ואמר "אנחנו כנראה נמצאים בגל, כל הסימנים מדברים על תחילתו של גל או התקדמות לגל. מספר המאומתים, על פי התחזיות, יעלה משום שמדובר בנגיף שמאוד מידבק".

לוי הצדיק את צעדיו של בנט לסגירת השמים באמצעות סימון מדינות אדומות ואמר: "התגובה המהירה שסגרה את מקור ייבוא האומיקרון בנתב"ג הייתה חלק מההאטה. זו הייתה פעולה נכונה – זו לא הייתה היסטריה. אנחנו נמצאים היום "רק" עם 175 מאומתים לאומיקרון".

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר התייחס לעובדה שכעת ישנם גם נדבקים רבים בקהילה ולא רק כאלה שמגיעים מחו"ל דבר שאולי יוריד את העניין בסגירת השמים שכן צעד זה כבר אינו יעיל ואיבד את משמעותו. למרות זאת לוי אינו ממליץ לנפוש בחו"ל.

באשר לטענות שעדיין לא אומתו באופן מדעי, כי הזן החדש פחות אלים מהווריאנטים הקודמים ורוב התחלואה בו קלה, אמר מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר: "אנחנו עדיין לא בטוחים לגמרי כי יש ידיעות סותרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר