פאניקה מוגזמת?

בינתיים אין עלייה בחולים הקשים, אך בבתי החולים נלחצים

ווריאנט ה'אומיקרון' מתפשט בישראל, אתמול נרשמה עלייה משמעותית במספר המאומתים ובמערכת הבריאות החלו להיערך לפתיחת מחלקות הקורונה מחדש, למרות שבינתיים המצב הינו רגוע (קורונה)

בתי חולים. ארכיון (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

בימים האחרונים ישנה עלייה חדה במספרי המאומתים לקורונה בשל התפשטות זן האומיקרון המדבק ובבתי החולים ברחבי הארץ חוששים שגל הקורונה החדש יביא איתו גם חולים קשים, דבר שבינתיים לא קורה. בבתי החולים השונים החלו להיערך לפתיחה מחודשת של מחלקות הקורונה שנסגרו בחודשים האחרונים.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש פנה אתמול במכתב למנהלי בתי החולים ומנכ"לי קופות החולים וביקש מהם לפתוח בהיערכות לגל החמישי. "קיים צפי לשיעורי תחלואה גבוהים משהיו בגלים הקודמים. בנוסף לכך נצפית תחלואת חורף משמעותית יותר מאשר בשנתיים האחרונות, וגם היא צפויה להעמיס על המערכת", כתב אש.

המנכ"ל ביקש מבתי החולים להיערך לפתיחה המחודשת של המחלקות ובמידה והן תגענה ח"ו לתפוסה של 80% לפתוח מחלקה נוספת.

בינתיים, למרות העלייה בתחלואה אין עלייה ב"ה במספר החולים הקשים והמספרים נותרו נמוכים כשרוב הנדבקים בזן החדש אף ללא סימפטומים כלל. הרופאים חוששים כי ייקח כמה שבועות לראות את העלייה במספרי החולים הקשים וכי ייתכן ומוקדם מידי עדיין לחזות מה יקרה בגל התחלואה הנוכחי שמגיע יחד עם החורף דבר שיכול ליצור סיבוכים של שילוב מחלות בקרב הנדבקים ולהחמיר את מצבם כמו גם להביא לעומס על מחלקות בתי החולים עם דלקות ריאות ושפעת.

ייתכן וגילם הצעיר של רוב נדבקי האומיקרון משפיע אף הוא על הנתונים בישראל, זאת לעומת מצב התחלואה בבריטניה הקשישה, שם נראיתה עליה במספר החולים הקשים.

על פי משרד הבריאות, נכון להיום מאושפזים בבתי החולים השונים ברחבי הארץ 130 חולי קורונה, מהם 81 במצב קשה, 41 מונשמים, 16 מחוברים למכשיר אקמו. מדובר בנתונים הטובים ביותר מזה כחצי שנה.

אתמול נמצאו 1,306 נדבקים בקורונה, זאת מתוך כ-104 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 1.27% - הנתונים הגבוהים ביותר בשבועות האחרונים. במקביל, מקדם ההדבקה עלה ל-1.28, דבר המעיד על התפשטות נרחבת יותר של הנגיף בקרב הקהילה שכאמור מעלה את החשש במערכת הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר