באולפן 'כיכר'

הרב יהושע שפירא: "אין ממשלה בישראל"

הרה"ג יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן ומגדולי רבני הציונות הדתית, במתקפה נגד הרפורמות בדת ומדינה: "המדינה צועדת צעד אחר צעד למדינת כל אזרחיה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

הרה"ג יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן ומגדולי רבני הציונות הדתית, התארח באולפן 'כיכר' ותקף את הממשלה והרפורמות בדת ומדינה: "המדינה צועדת צעד אחר צעד למדינת כל אזרחיה". הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "מנסים להקים קואליציה שתכפה את דעתה על עם ישראל באמצעות חיבור עם נכרים, וזה עוד לפני תומכי טרור שזה עוד שלב כמובן".

אמרו לי בכירים במועצת הרבנות הראשית שאין להם בעיה שיש ערבים בממשלה, אבל יש להם בעיה עם העובדה שחברי כנסת ערבים יכתיבו לעם היהודי חוקים בנושאי דת ומדינה

"לנו יש בעיה אפילו עם זה שהם חלק מהממשלה. כשגולדה הקימה פעם ראשונה ממשלה עם הערבים אמר הרב קוק שאין בממשלה בישראל, וכך זה גם כעת.

"אנחנו במדינת ישראל ובממשלת כל אזרחיה. כשאתה מסתכל על השמאל הפרוגרסיבי שאינו שותף בהחלטות אלא דוחק בהחלטות, והוא זה שכרגע מהווה רוב בממשלה הזאת,

"הוא אומר בקול ברור וצלול שהוא רוצה להפריט את הרבנות, ולשנות את כל יחסי הדת במדינה כדי שתהיה כאן דת ממלכתית כדי להחליש את היהדות במדינה".

הרב רואה שהמדינה צועדת לשם?

"בוודאי. היא צועדת צעד אחר צעד למדינת כל אזרחיה והיא צועדת להפרטה של הרבנות, והקואליציה של הרפורמים והרפורמות מחלישה את הרבנות הראשית ואת היהדות ואת כל מה שקדוש.

"הטענה של 'באנו לחזק' היא מן השפה ולחוץ ואני לא מאמין שהוא עצמו חושב ככה כשהוא רואה את הדברים שנעשים בניגוד לרוב רבני ישראל. יכול להיות שצריך לתקן, אבל האם בקורס טיס לומדים מה לתקן ברבנות? לא בטוח.

"האם מתן כהנא הוא המומחה הגדול לתיקון המערכת? לא בטוח. הרי זה לא שחצי מהרבנים מגדולי הדור אומרים משהו אחד, וחצי מהרבנים מגדולי הדור הנוספים אומרים משהו אחר.

"מדובר בכמה רבנים זוטרים וחריגים שיש להם קשר לקואליציית הרפורמים שמנסים לכפות את דעתם על הרבנים הראשיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר