הגל החמישי | סיקור

מטוסים ושדה תעופה ריק; "כמו בצפון קוריאה"

הגל החמישי: עם חצות ליל, נכנסו עוד מדינות לרשימה האדומה של משרד הבריאות ובעקבות כך, אלפי ישראלים נשארו בבית • יועץ תיירות וסוכן נסיעות מסבירים על המשבר התיירותי | תיעוד מנתב"ג (TV)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
שדה התעופה בישראל, היום (צילום: חו"ל מהודר)

בשבועות האחרונים, הישראלים הסתערו על שדה התעופה ונסעו בהמוניהם לחו"ל, אך לאור הטלת המגבלות החדשות ואיסור יציאה למרבית מדינות אירופה, שדה התעופה הלאומי של ישראל התרוקן היום (רביעי) מאדם.

איטליה, ארה"ב, בלגיה, גרמניה, הונגריה, מרוקו, פורטוגל, קנדה, שווייץ ותורכיה, נכנסו הלילה בחצות לרשימת המדינות האדומות.

יצוין, כי מדינה אדומה, היא מדינה שהיציאה אליה אסורה למעט באישור חריג, וכל החוזרים ממדינה אדומה יחויבו בבידוד מלא. כל החוזרים שאינם מוגנים בהתאם להגדרות משרד הבריאות יחויבו בבידוד במלונית מטעם המדינה, עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שביצעו בכניסה לישראל. לאחר קבלת תוצאה שלילית, הם יורשו להשלים את תקופת הבידוד בביתם, ככל שיצהירו שלא גרים או שוהים בבית אנשים נוספים מלבדם.

שדה התעופה בישראל, היום (קרדיט: חו"ל מהודר)

לעת עתה, רשימת המדינות אליהן מותר לטוס היא מצומצמת ומונה בין היתר את המדינות הבאות; אוסטריה, איסלנד, בולגריה ברזיל, צ'כיה, אוקראינה, רוסיה, רומניה, בחריין, תאילנד, פולין, קפריסין, מלדיביים, יוון, גיאורגיה, קרואטיה ועוד.

עובדי ענף התעופה והתיירות זועמים, אחד מהם, יועץ התיירות החרדי ומנכ"ל חו"ל מהודר דודי רובינשטיין, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת', "הגענו לגל החמישי ולא למדנו כלום. אם בגל הראשון והשני, המדינה עוד הבינה שצריכה לתת לענף פיצוי על מה שהיה. הגיע הגל החמישי, ואין חל"ת ואין פיצויים".

רובינשטיין מוסיף בזעם, "במידה וכל המדינה היית סגורה כמו בגלים הקודמים, ניחא, היינו בולעים את הרוק. אבל מה שמכעיס הוא שכל המדינה פתוחה, יש חתונות יש מסחר ויש הכל. אבל לסוכני הנסיעות, שר האוצר אומר להם לשנות מקצוע. במקום לתמוך בענף קטן וחשוב".

שדה התעופה בישראל, היום (קרדיט: חו"ל מהודר)

"זו המדינה היחידה בעולם שלא מרשה לאזרחים לצאת מהמדינה, מילא בכניסה למדינה, המדינה יכולה להטיל הגבלות, אבל למה שלא יאפשרו לצאת? מה, הם מפחדים שנדביק אנשים בחו"ל?!", תוהה רובינשטיין בציניות ומוסיף: "זה צפון קוריאה בישראל. בגל הדלתא אמרתם שצריך לחיות לצד הקורונה, גם עכשיו צריך לחיות לצד הקורונה, תתחילו להתעורר ולתת לנו לעבוד".

יצוין, כי חברות התעופה מוציאות החל מתחילת השבוע טיסות ריקות ליעדי המדינות האדומות, וכי בימים הקרובים הן ישקלו את צעדיהן בנוגע להמשך הטסת הטיסות מישראל.

שדה התעופה בישראל, היום (קרדיט: חו"ל מהודר)

"הספק הוא", מסביר סוכן נסיעות ל'כיכר השבת', "האם לבטל את הנסיעות ואז החברות ייאלצו להחזיר את הכסף לנוסעים כפי המתחייב בחוק, או להוציא טיסות ריקות, וכך לא יצטרכו לשלם לנוסעים את כספם בחזרה".

רשימת המדינות האדומות

אוגנדה, איי סיישל, אנגולה, איחוד האמירויות, אריתריאה, אירלנד, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, בריטניה, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דנמרק, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, נורבגיה, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), ספרד, פינלנד, צ'אד, צרפת, קומורוס, קייפ ורדה, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה, שבדיה.

שדה התעופה בישראל, היום (קרדיט: חו"ל מהודר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר