ראשונים בעולם

החל מיום ראשון: בישראל יחלו להעניק חיסון רביעי נגד קורונה

האומיקרון מתפשט בישראל, וההחלטה על מתן מנה רביעית התקבלה ברגשות מעורבים. יו"ר הוועדה המכריעה הסביר: "זה כמו רכבת דוהרת - חשבנו על 'מחיר הטעות'" (בריאות, ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח בטבת תשפ"ב | 22.12.21
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

על רקע התפשטות האומיקרון, מבצע החיסונים של המנה הרביעית של חיסון 'פייזר' נגד הקורונה יתחיל ביום ראשון הקרוב, כך פורסם ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח, קופות החולים קיבלו הנחיה להיערך לקראת המבצע, שיתחיל בכפוף לאישורו של מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש.

ההחלטה על קידום החיסון במנה הרביעית הגיעה אמש, כאשר 86% מאנשי הרפואה תמכו במהלך. על פי ההחלטה, בני 60 שחלפו ארבעה חודשים מאז חיסונם השלישי יוכלו להתחסן שוב.

על פי ההנחיה שניתנה לקופות החולים, עליהן להיערך ולהתאים את מערכות המחשוב על מנת שעם קבלת האישור הסופי תתאפשר הזמנת תור לחיסון.

אם המבצע אכן יקבל את אישורו הסופי של פרופ' אש, מה שסביר שיגיע בקרוב, ישראל תהיה המדינה הראשונה שתחסן בחיסון רביעי, זאת בעוד בחלק מהמדינות טרם החלו לחסן בחיסון השלישי.

יו"ר הצוות לטיפול במגפות, הד"ר בעז לב, השיב הערב (רביעי) על הביקורת באשר לבהילות לכאורה בה ניתנה ההחלטה על המנה הרביעית: "האומיקרון הוא וריאנט זריז מאוד עם מקדם הדבקה בין 3 ל-4. יש הרבה דברים שאנחנו לא יודעים, כמו למשל עד כמה הווריאנט גורם למחלה קשה - ואנחנו ראינו כבר דעיכה של המנה השלישית".

"יש את 'מחיר הטעות', ועל פיו אנחנו פועלים", הסביר הד"ר לב, שכינה את האומיקרון 'רכבת דוהרת'. "אם יבוא גל ולא חיסנו - מחיר ההחלטה שלא לחסן יהיה תחלואה קשה והרבה בידודים. יש גם מחיר הפוך: אם נחסן למרות שהמחלה קלה קיימות תופעות הלוואי של החיסון. כששוקלים את זה נגד זה החלטנו שהמחיר גדול יותר אם לא נחסן. לכן החלטנו להמליץ על החיסון הרביעי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר