תיעוד לא שגרתי

הפתעה בטורקיה: ארדואן אירח במעונו משלחת רבנים

ארדואן, שקירר את יחסי ישראל-טורקיה, הפתיע הערב כשאירח בלשכתו באנקרה רבנים חרדים ממדינתו ומשורה של מדינות אסלאמיות • מי השתתף? ומה העניקו לנשיא במתנה? (יהדות)

שלמה מן | כיכר השבת |
ארדואן והרבנים (צילום: הטוויטר של ארדואן, betty Mazalto)

נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, הפך עם השנים לדמות לא אהובה בשדרת ההנהגה בישראל. הקשר בין ישראל לטורקיה, שהיה חם, מלבב ונפרש על פני אינטרסים ביטחוניים וכלכליים, נפגע משמעותית והלך והתרחק, בעקבות שלל סערות, בהן סוגיית משט ספינת ה'מרמרה' לעזה.

בשבועות האחרונים בעייתיות ארדואן כלפי ישראל שוב עלתה לכותרות, עם מעצר בני הזוג אוקנין - אך תם בדרך שיכולה להוביל דווקא לחימום היחסים בין הממשל באנקרה לממשלה החדשה בישראל: שחרור בני הזוג ללא שום תמורה.

היום (רביעי) אירח ארדואן בארמונו באנקרה את רבה הראשי של המדינה יחד עם קבוצה של רבני קהילות, ערים ומדינות בעולם המוסלמי שהתכנסו בטורקיה לצורך ועידת פסגה ראשונה של רבנים במדינות האסלם וניפק שורה של ביטויים חיוביים ומפתיעים על יחסו ליהודים ועל ישראל.

לפי הרבנים שהשתתפו בפגישה ארדואן שקיבל את הרבנים בסבר פנים יפות דיבר בצורה ברורה על המאבק באנטישמיות והדגיש כי יאבק בה בדיוק כפי שהוא נאבק באיסלמופוביה, הזכיר שטורקיה חתומה על אמנה נגד הכחשת השואה ואמר שיחזק את החינוך בטורקיה על השואה. עוד לדבריהם, ארדואן קיבל בחמימות רבה את כל הרבנים.

לדברי ארדואן, "היחסים בין טורקיה ליהודים ולישראל תמיד יהיו חזקים. אני מקווה לשלום של צדק ושל אמונה בין ישראל לפלסטינים. שלום שבמסגרתו כל אחד יכבד את השני. היחסים הכלכליים בין ישראל לטורקיה חזקים מתמיד והם רק ילכו ויתחזקו".

הרב מענדי חיטריק, רב הקהילה האשכנזית בטורקיה, שהיה אחראי לביקור ולהגעת הרבנים למדינה הודה במפגש לארדואן על כך שטורקיה מהווה סמל ליחסים בין יהודים למוסלמים, וכי הרבנים מצפים לפתח את הקשרים הללו. לדברי הרב חיטריק: "הרבנים יצאו בהרגשה מאוד טובה מהפגישה ושמחו לשמוע מהנשיא ארדואן שהוא יפעל לחיזוק היהדות במדינות האיסלם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר