"סיפור חיים מורכב"

הקבצן קיבל נדרש לשלם 5,000 שקלים; השופט פסק: ח"י שקלים

המשטרה הגישה כתב אישום, כנגד מקבץ נדבות, שאסף כסף בכותל המערבי. בבית המשפט, הציג הנאשם את סיפור חיוו והשופט פסק שישלם קנס של ח"י שקלים (משפט, אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה - צדקה בכותל, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

בית משפט השלום בירושלים דן היום (רביעי) בבקשת המשטרה להטיל קנס על יהודי בן 48, שנהג לאסוף צדקה בכותל - למחייתו. המשטרה דרשה להטיל עליו קנס של 5,000 שקולים בשל העוון של קיבוץ נדבות, אך השופט דחה את בקשת המשטרה.

על פי כתב האישום שהגישה המשטרה, א', נהג לקבץ נדבות בכותל במשך 3 שנים (בין 2016 ל-2019), זאת בניגוד לתקנות השמירה על המקומות הקדושים, האוסרות על פשיטת יד וקיבוץ נדבות בכותל.

נציג המשטרה אמר בדיון, "אני מניח שהמשיב ינסה להפנות את האש לעבר המדינה ולגרור את בית המשפט למגרש הומניטרי ויזעק כיצד זה שהמדינה במקום לסייע לאוכלוסיות המוחלשות, מעיזה להעמיד אותם לדין", נציג המשטרה המשיך להסביר לביה"מ כי עבירה על החוק היא עבירה ולא משנה הנסיבות ודרש מבית המשפט להטיל את מקבץ הנדבות קנס משמעותי בסך 5,000 שקלים וחתימה על התחייבות בגובה עשרת אלפים שקלים.

הנאשם טען בפני בית המשפט, כי המשטרה הפכה את התיק לכבד משקל וכי הכותל המערבי הוא מקום שבו נפתח לאנשים הלב - לא כמו כל מקום אחר ולכן הוא בחר לאסוף שם כסף. וכי חוק המקומות הקדושים, נועד כדי לא להפריע לאדם להתפלל, אך אני לא הפרעתי ולא ביקשתי צדקה מאנשים שהתפללו.

הנאשם אף סיפר על הילדות הקשה שעבר שבגינה הוא לא מצליח למצוא לעצמו עבודה נורמלית, מה גם, שאביו נפטר לפני כמה שנים ואמו שוהה בבית אבות ואין לו כל קרוב שהוא יוכל להסתמך עליו.

השופט דוד שאול גבאי ריכטר שמע את הטיעונים והכריע, כי א' ישלם סכום סמלי של 18 שקלים והתחייבות בסך 3,000 שקל שלא יעבור את העבירות שבהן הורשע בתוך שנה מהיום.

עורך דינו של הנאשם מנחם שטאובר, מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "בית המשפט מתח ביקורת קשה על דרישת התביעה להשית קנס ניכר - תוך קביעה כי מדובר בדרישה מופרזת שתלושה ממציאות חייו של הנאשם. אנו שמחים על עוד פסיקה הומאנית, רגישה וחברתית, בה בית המשפט היה קשוב למאפייני ונסיבותיה של העבירה - אדם קשה יום שבסך הכל ביקש נדבות בכותל על-מנת לשרוד- והטיל קנס של 18 ש"ח, שהוא סכום שגם סימלי וגם מסמל - חיים (18 בגימטריה - ח"י), וזאת ברוח דברי חז"ל, 'צדקה תציל ממוות'".

ממשטרת ישראל נמסר: "נגד הנאשם הוגשו 5 אישומים בהתאם למדיניות שנבחנה ואושרה על ידי בג״צ להרחקת מקבצי נדבות מרחבת הכותל. מטבע הדברים לא נפרט אודות עברו של הנאשם, אולם נציין כי ככלל, כתבי האישום בעבירה זו מוגשים לאחר שמתבצעות עבירות חוזרות ונשנות וצעדים אחרים שננקטים אינם מובילים להפסקת העבירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר