רוח גבית לישראל

ארה"ב: סיום שיחות הגרעין - תוך "שבועות"

ביקור היועץ לביטחון לאומי הרגיע את ההנהגה הביטחונית בישראל, ובירושלים חושבים שהבדלי הגישות מול וושינגטון קטנים יחסית: "הייתה התקדמות בהבנה בין הצדדים" (מדיני)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בנט והיועץ (צילום: איתי בית און, לע"מ)

הפגישות שקיים היום (רביעי) בירושלים היועץ לביטחון לאומי בממשל ביידן, ג'ייק סאליבן, עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ "הפיגו מעט" את החששות בישראל לגבי המדיניות האמריקנית בנושא האיראני ויצרו תחושה שממשל ביידן קשוב לדאגות הישראליות, כך דווח באתר 'וואלה!'.

ע"פ הדיווח, במהלך פגישותיו בירושלים שרטט סאליבן שלושה תרחישים לשבועות הקרובים: חזרה להסכם הגרעין מ-2015 - תרחיש שסאליבן לא רואה אפשרות ממשית לקיומו; 'הסכם ביניים' על בסיס הקפאת העשרת האורניום האיראנית לרמה של 60% בתמורה להקלה בעיצומים, צעד לו ישראל מתנגדת בחריפות; או פיצוץ במסלול הדיפלומטי והטלת עיצומים נוספים על איראן, ע"י ארצות הברית והמדינות המעצמות האחרות.

"זה היה יום משמעותי", אמר בכיר ישראלי ל'וואלה!'. "הייתה התקדמות בהבנה בין הצדדים, אחרי שהיה זמן הבשלה. אנחנו מרגישים אחרי השיחות היום קצת יותר רגועים".

בכיר ישראלי אחר אמר כי לאחר השיחות עם סאליבן התברר כי הממשל האמריקני "נמצא במקום טוב יותר ממה שחשבנו" בכל הנוגע לאיראן, והפערים בין ישראל לבין ארצות הברית בנושא "התבררו כקטנים יותר מששיערנו".

הדברים הללו מתחברים עם דיווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס', אחת המרכזיות והחשובות בעולם, שם נכתב כי סאליבן אמר במהלך הביקור שהמאמצים להשגת הסכם גרעין חדש עשויים להיות 'ממוצים בקרוב': "אנחנו לא מקיפים בפומבי תאריך בלוח השנה, אבל אני יכול להגיד לכם שמאחורי הדלתות הסגורות אנחנו מדברים על מסגרות הזמן והן בטווח זמן של שבועות".

בנוסף, סאליבן אמר לבנט ואנשיו בפגישתם: "אם ראש ממשלת ישראל רוצה לשוחח עם נשיא ארה"ב בכל עת, כל מה שנדרש הוא לחייג למרכזיית הבית הלבן ותוך כמה שעות הם ישוחחו". הדברים נאמרו לאחר שורת פרסומים בתקשורת, שהראשון שבהם היה כאן ב'כיכר השבת', באשר לכך שבין בנט וביידן שורר נתק ממושך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר