האומיקרון צובר תאוצה

מספר הנדבקים מזנק - ומדינות העולם שוקלות הגבלות

יותר מ-100,000 בריטים אומתו אתמול לקורונה, זינוק של 60% ביחס לשבוע שחלף • בארה"ב המספר זינק תוך יום בקצב שלא נראה שנה • הזן החדש מתפשט, והעולם בכוננות ספיגה (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

התפשטות זן האומיקרון בעולם כבר מוחשית, והמספרים בשטח מתחילים להתאים להתרעות מומחי הרפואה: מדובר בזן מדבק במיוחד, שעדיין לא ברורה מידת מסוכנותו לציבור. בהודעה שפרסם אתמול (רביעי) ארגון הבריאות העולמי נכתב כי "רק בעוד חודש תהיינה תשובות ברורות על כמה האומיקרון מוביל למחלה קשה", אך שסביר להניח כי "כבר בשבועיים הקרובים הזן יהפוך לנפוץ ביותר באירופה", נתון שלקח זמן רב עבור הזן הקודם, הדלתא, להתממש.

החשש מפני האומיקרון מדבר על כך שגם אם הוא אינו מסוכן כמו הדלתא, מבחינת יחס מאומתים-מאושפזים, הרי שההדבקה הנרחבת שהוא מייצר - פי כמה מהדלתא - תוביל ליותר מאושפזים בבתי החולים בעבר. כך, למשל, אם מתוך 100 נדבקים בדלתא היו מאושפזים 10 ואילו באומיקרון מתוך 100 יצטרכו להתאשפז 3, הרי שבכמות הזמן שיצרה 100 מאומתים לדלתא - יהיו 500 לאומיקרון, כך שהמספר בבתי החולים יהיה גדול יותר.

בבריטניה, המדינה שתהיה האות האם אנחנו בפני אשפוזים המוניים או מחלה קלה הדורשת בידוד ותו לא, מספר הנדבקים היומי הגיע כבר ל-106,122 ביום אחד - שיא מתחילת המגיפה לפני כשנתיים. ע"פ הנתונים המגיעים מלונדון, בתוך שבוע עלה מספר הנדבקים בממלכה המאוחדת בכ-60%. למרות זאת, בגלל המצב הרגוע יחסית בבתי החולים, בבריטניה עדיין לא מטילים הגבלות משמעותיות על הציבור, אך הן צפויות להגיע בעוד כשבועיים.

גם בריטניה מסתמכת תחילה על החיסונים (צילום: שאטרסטוק)

בארה"ב מספר הנדבקים הגיע אל 243,619 ביום - העלייה המשמעותית ביותר תוך יום אחד מאז ינואר - קרוב לשנה. יועץ הקורונה של הנשיא ביידן, הד"ר אנתוני פאוצ'י, המליץ לציבור להתרחק מהופעות ומכינוסים בינוניים ומעלה: "השתתפות בהתכנסויות גדולות של למעלה מ-40 איש אינה נחשבת בטוחה, גם עבור מחוסנים שקיבלו את המנה השלישית", אמר.

בסין הוטל סגר הרמטי על אזור בו מתגוררים 13 מיליון בני אדם, בגלל 211 מאומתים לקורונה, בשל החשש מהשפעת הזן החדש. הרשויות במחוז הורו להישאר בבתים ולצאת רק לצרכים חיוניים, כאשר אדם אחד מכל משק בית יורשה לצאת כל יומיים כדי לקנות מצרכים לביתו.

גם בצרפת המצב לא מבשר טוב, כאשר תחזית משרד הבריאות בפריז היא שתוך ימים בודדים ישבר שיא הנדבקים במדינה, העומד על כמעט 87,000. שר הבריאות של צרפת העביר מסר למדינות העולם: "דבר אחד בטוח - האומיקרון מידבק מאוד. הוא יתפשט, ולא יחוס על אף מדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר