מגיפת הקורונה

גל חמישי וחיסון רביעי; פרופסור יעקב ברקון באולפן

הגל החמישי; הדיונים על החמרת ההגבלות; יעילות החיסון מול זן האומיקרון; מבצע חיסוני הילדים והווירוס המשתולל בעולם הישיבות • פרופסור יעקב ברקון, מנהל מחלקת ילדים ב'הדסה הר הצופים', בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

ישראל נכנסה בשבוע האחרון אל הג החמישי של מגיפת הקורונה וזה בצל התפשטות זן האומיקרון. בישראל ממשיכים לשקול עוד הגבלות בכדי למנוע את ההתפשטות וזה בצל הדחיפה לחיסון רביעי.

מנהל מחלקת הילדים בבית החולים 'הדסה הר הצופים', פרופסור יעקב ברקון, התארח לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לגל החמישי, יעלות החיסון מול הזן החדש, חיסוני הילדים. וגם: הווירוס המסתורי המכה בעולם הישיבות. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

עד כמה החיסון יעיל מול האומיקרון?

"הוא פחות יעיל. עד עכשיו זה היה פשוט מדהים. נדהמתי עד כמה החיסונים הללו יעילים במניעת המחלה הקשה. הרי היעילות שלהם למעלה מ-90%. כנראה שנגד אומיקרון זה יותר נמוך, אבל גם אם מדובר ב-70% - זה עדיין יעיל, רק שהוא צריך להיות מעודכן.

"עם הזמן המוגנות שלנו יורדת ואנחנו עוד לא יודעים תוך כמה זמן זה. זה נראה כמו תחילת הגל החמישי. לגבי העצירה - אני חושב שקודם כל צריכים לעשות את מה שעשינו עד עכשיו, ומהר. זה להקפיד על ההנחיות, לאכוף אותן ולהתחסן. מי שהתחסן עכשיו יהיה מוגן תוך שלושה שבועות. זה צריך להיות הכיוון העיקרי. ואם תהיה עלייה נוספת - צריכים להחמיר בהגבלות".

פרופסור יעקב ברקון בריאיון לישי כהן

אתה שותף להערכה שבתוך חודש-חודשיים נגיע למאות אלפי מאומתים ביממה? ראינו את ההתבטאות של רה"מ על מיליון נדבקים בתוך חודש

"לא. אני לא חושב שמדובר במספרים כאלו. אפשר לחשב לפי קצב העלייה, אבל במדינות שכבר חוות את זה כמו בריטניה או ארה"ב אנחנו רואים שהקצב הרבה יותר מהיר מזן הדלתא; יש הכפלה של מספר המאומתים כל שלושה-ארבעה ימים. בהחלט אפשר להגיע למספרים גדולים מאוד, אפילו יותר מאשר הגל הקודם, הגל הרביעי".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר