אאא

בוודאי, אתם יכולים להתחייב שתצרכו יותר ירקות או תעבירו שעות נוספות על ההליכון בבית, אבל מה לגבי יעדי הצמיחה האישיים שלכם, שאתם ממש מתקשים להגיע אליהם? בשנה הבאה תעשו זאת בקלות יתר עם הטריקים האלה שיגרמו לכם להרגיש טוב יותר כבר בעוד חודש.

1. הצהירו כוונות, לא החלטות

למה להתחיל את השנה החדשה עם החלטות נוקשות, שסביר להניח שיגרמו לכם ללחץ ואשמה? יצירת כוונות (וכתיבתן באופן פעיל) היא גישה הרבה יותר מציאותית להצבת מטרות לעצמכם. ערכו רשימת כוונות יומיות, שבועיות וחודשיות, כדי לעזור להוריד לחץ מלוח הזמנים היומי שלכם ולאפשר לכם להתמקד בתמונה הגדולה.

2. מצאו תחביב חדש

לו"ז קדחתני בעבודה וחיי משפחה שוחקים עלולים להקשות על מציאת זמן להתעסקות בדברים שעושים לכם טוב. למרות שאתם עמוסים לעייפים בביצוע "מה שצריך", אל תשכחו להקדיש גם כמה שעות לעצמכם מפעם לפעם, כדי לנסות תחביבים חדשים ולזהות תחומי עניין שלא נחשפתם אליהם עד כה. משתוקקים להכין פסטה מאפס? קדימה, זה רק בידיים שלכם. מעוניינים להתנסות באגרוף? בקשו מחבר ללכת איתכם לשיעור. התחייבו לתחומי העניין שלכם ואפילו רק מאמץ קטן שתשקיעו ירגיש כמו הישג גדול ומשמעותי.

3. ארזו מזוודה

בין אם אתם רוצים לנסוע ליעד אירופאי חורפי ומפנק ובין אם מתחשק לכם ליהנות מחופשת סוף שבוע קצרה בארצנו הקטנטונת, חפשו דרך לרענן את השגרה ולצאת לדרך. הזיכרונות הטובים ביותר נוצרים בזמן טיול ובסופו של דבר תרגישו טעונים (בפן החיובי ביותר של המילה), בין אם החופשה שלכם כוללת טיסה לפריז או ביקור בחרמון.

4. התמודדו עם הפחדים שלכם

לכולנו המליצו "עשו דבר אחד בכל יום שמפחיד אתכם", אבל זהו משפט רב עוצמה שאינו בדיוק ריאלי עבור אנשים עם עבודה במשרה מלאה, אחריות ושנת לילה סדירה. אם החששות שלכם כוללים צניחה חופשית, אל תהססו לעשות בדיוק את זה, אבל דעו שגם פעולות מתונות יותר הדורשות אומץ, כמו לשיר בקריוקי ולנסות תספורת חדשה - הן בסדר.

5. התנדבו

עזרה לקהילה שלכם או השקעה במטרת חסד שאתם נלהבים ממנה יכולות להשפיע עליכם ועל סביבתכם לטווח ארוך. בדקו היכן ומתי אתם יכולים להתנדב, בין אם זה אומר לארוז מצרכים למשפחות נזקקות, לתרום בגדים או לבקר חולים.

6. קחו הפסקה מהטלפון

בין ים הודעות הוואטסאפ, המיילים ועדכוני החדשות שאנו מקבלים, הסמארטפונים שלנו הם לגמרי מרכיב קבוע בחיי היומיום. כדי להיות נוכחים יותר ולחוות את הרגע, הקדישו פחות זמן לטלפון שלכם. אתם יכולים להגדיר זאת בפיצ'רים מתאימים במכשיר שלכם בפשטות רבה.

7. הזיעו

אין זמן אידיאלי לעשות ספורט, אבל הקפדה על פעילות גופנית של 30 דקות ביום היא לגמרי מספיקה כדי לקדם אתכם לעבר יעדי הכושר שלכם לשנה הבעל"ט. גם לא כל התעמלות חייבת להיות מאומצת - קחו זאת בחשבון. לדוגמא: מתיחות בוקר, יוגה או הליכה מהירה במהלך הפסקת הצהריים שלכם בעבודה.